קבוצת סטלנטיס, שמאגדת תחת כנפיה מעל תריסר מותגי רכב, בהם אופל, הכריזה על הזרמה של למעלה מ-130 מיליון יורו אל מפעל אייזנך. על פס הייצור הגרמני יוצא כיום לכבישים רכב הכביש השטח הקומפקטי אופל גרנדלנד X במתכונת הרגילה שלו מאז הוצג ב-2017. הדור הבא שלו, כך אומרים, יהיה חשמלי לחלוטין, על בסיס טכני של פלטפורמת 'מדיום' STLA שתאפשר לצייד אותו בכמה קונפיגורציות. ייצור ה-הגרנדלנד החשמלי יחל במחצית השנייה של 2024.
הרחבת כושר הייצור של המפעל באייזנך, מאמת את המחויבות של אופל להעמיד בשורותיה מגוון רחב של רכבים חשמליים באירופה משנת 2028. הגרנדלנד X זמין כהיברידי פלאג-אין ובגרסאות בנזין ודיזל, אך הוא נמצא בשלהי הקדנציה שלו, וכמות המכירות שלו באירופה נמצאת בירידה חדה, בין היתר משום שהוא לא מובחן דיו או מתעלה על אחיו מבית פיג'ו או סיטרואן. מצד שני, אופל היא חברת הרכב היחידה עד כה שהקימה חטיבת רכבי ספורט חשמליים, תחת מיתוג Gse, ולמעשה נטלה מפיג'ו את הצד הדינמי, ברמה מסוימת.
"עם הקצאה זו של פלטפורמת ה-BEV החדשה והמלאה של STLA Medium, העובדים המיומנים ביותר של האתר ימשיכו לשפר את העלות והאיכות של כלי הרכב שהם מייצרים ולשמח את הלקוחות שלנו", אמר ארנו דבואף, מבכירי מערכת הייצור של סטלנטיס לקראת תחילת העבודה על הגרנדלנד החשמלי. על פי הנתונים של ה-3008 החשמלי החדש, שצפוי לצאת בגרסת 2024 לקראת סוף השנה, סבירות גבוהה שהגרנדלנד יקבל סוללה דומה עם טווח מרבי של עד 700 קילומטרים בין טעינות.
ההשקעה שדווחה על ידי אופל היא צעד חשוב לקראת הגשמת יעדי התוכנית האסטרטגית "העז קדימה 2030", מדגישה קבוצת סטלנטיס. תכנית זו, ברובה, מרוכזת בהפחתה דרמטית של פליטת CO2 שלפיהם עתידה להצטמצם בחצי עד 2030 בהשוואה ל-2021, ופליטת CO2 אפסית נטו תושג עד 2038. זאת ועוד, טוענים סטלנטיס שעד סוף העשור 100 אחוז ממכירות הרכב באירופה, ו-50 אחוז ממכירות המכוניות והמשאיות הקלות בארצות הברית, צריכים להיות רכבים חשמליים טהורים. היא גם שואפת להכפיל את ההכנסות עד 2030 ועל פי אמירותיה, "להיות מספר אחת בשביעות רצון הלקוחות עבור מוצרים ושירותים בכל השווקים". היא תשקיע יותר מ-30 מיליארד יורו בחשמול ובתוכנה עד שנת 202.
יבואנית רכבי אופל לישראל דוד לובינסקי משווקת בארץ שני דגמים חשמליים של המותג: אופל קורסה E תמורת 164 אלף שקלים, וכן את אופל מוקה E שנמכר ב-180 אלף שקל.