המכירות של מכוניות מחושמלות באירופה הגיעו לנתון שיא של 2.59 מיליון יחידות בשנת 2022. בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021, הנתונים האלו מתורגמים לצמיחה של 15%. בקטגוריית המכוניות המחושמלות, מדווחים היצרנים אודות כל הדגמים הקיימים ובכל שיטות ההנעה - מכוניות חשמליות (BEV), מכוניות חשמליות מורחבות טווח (EREV), היברידיות פלאג-אין (PHEV) ומכוניות תאי דלק מימן (FCEV) - שחלקן כמובן זניח.
בפילוח, עולה כי ההיברידית הפלאג-אין השיגה נתח שוק באירופה של 9.1% ב-2022, כלומר עקפה את מכירות המכונית ההיברידית המסורתית (טעינה עצמית) ומזנבת במכירות של הרכבים החשמליים המלאים שצוברים תאוצה בכל אירופה וגם בישראל ובארה"ב. אבל למרות העובדה שמכוניות חדשות רבות עם טכנולוגיית PHEV זרמו לשווקים בשנה הקודמת, זה עדיין לא הספיק להן כדי לסגור את השנה בצורה חיובית.
מהן ההיברידיות הפופולריות ביותר ביבשת המערבית? אם נסתכל על דירוג שפרסמו JATO, במהלך 2022, נמצא שינויים מעניינים בהשוואה לדיווחים קודמים במהלך 2021. הניצחון, תאמינו או לא - היה של פורד קוגה עם יותר מ-55 אלף מכירות. רכב כביש שטח שכזכור מיוצר בספרד - ובכלל לא נמכר בישראל בגרסתו החדשה. במיקום השני נמצאת דווקא מכונית ספורט סדאן - ב.מ.וו סדרה 3, וסוגרת את הפודיום, במקום השלישי, היא וולוו XC40. העובדה שמכונית סדאן הצליחה להתברג במקום כל כך גבוה מעידה שהעתיד, כמו שאמר לאחרונה בכיר בסיטרואן, לאו דווקא טמון ברכבי SUV חשמליים.
יונדאי טוסון פלאג-אין (שאין כוונה לשווקו בישראל), התקרב מאוד לשלישיה הראשונה ונמכר ב-30 אלף יחידות בשנת 2022. ראוי לציון גם המקום השביעי שהשיג מיצובישי אקליפס קרוס פלאג אין עם נתון של 28 אלף מכירות. רכב הכביש שטח היפני, הקדים רכבי פלאג-אין בעלי "שם" חזק יותר בשוק כמו קיה ספורטאז' (25 אלף מסירות). עוד שמות בולטים, פיג'ו 3008 פלאג-אין עם 28 אלף יחידות, ג'יפ קומפאס עם 25 אלף יחידות, וכן לינק אנד קו 01, שהושקו לאחרונה בישראל מסרו 26 אלף מכוניות.
רכב הפלאג-אין הנמכר ביותר בישראל, ה-MG EHS, שנמסר בארץ ליותר מ-5000 לקוחות, דורג בטבלה במקום ה-20 עם קרוב ל-17 אלף מסירות. בקבוצת היוקרה בולטים רכבי מרצדס, GLA, GLC, עם 15 אלף יחידות כל אחד, וכן וולוו XC90 עם כמעט 14 אלף מסירות.