ב-11 בינואר 1923 בליסבורג (טקסס), נולד קרול שלבי, דמות אייקונית שהפכה להיות שם דבר בקהילת המוטוריקה האמריקאית. שלבי היה נהג מירוצים, יזם, ומנוע עזר מאחורי הצלחת אחד הדגמים המשפיעים ביותר של חברת פורד, ה-GT-40, אותה הפך לתחרותית מול פרארי. החברה שהקים, Shelby Automotobiles, הנושאת את שמו מאז 1962, החליטה לציין את יום הולדתו ה-100, על אף שהלך לעולמו ב-2012, עם סדרה מיוחדת של אחת המכוניות שקרול הכי העריץ מאז החלה מערכת היחסים עם היצרן, פורד מוסטנג; כך נולדה מוסטנג Centennial 2023, סדרת מחווה המבוססת על ה-GT 2023, אליה שלבי יוצקת את כל התשוקה והניסיון שלה ברכבי ספורט שריריים ונוהמים.
תהיינה שתי גרסאות לבחירת הלקוחות - קופה וקונברטבל, ויש גם שתי אפשרויות זמינות לתיבת ההילוכים, ידנית ששה הילוכים או 10 הילוכים אוטומטית על בסיס הנעה אחורית כמובן. בגרעין של המכונית מותקן הפעם מנוע V8, ספציפית מדובר כאן ביחידת 5.0 ליטר שצוותי שלבי תגברו בצורה משמעותית באמצעות מדחס נפחי (קומפרסור). כך עולה ההספק מ-450 כ"ס המקוריים ל-750 כוחות סוס של ה- Centennial, אשר כולל גם מערכת פליטה של Borla המסוגלת לשפר עוד יותר את חווית הצלילים וגם את והביצועים שלה. השינויים בתחום המתלים לא פחות חשובים, עם אימוץ בולמים בעלי כיול מיוחד, קפיצי מירוץ חדשים ומוטות נגד גלגול, בעוד על כושר הבלימה הופקדה חברת Brembo עם סט ביצועים שנתפר במיוחד לגרסה זו.
מבחינה אסתטית בחרו אנשי שלבי במוטיב שחור ברובו. בולטים במיוחד הם ארבעת גלגלי ה-20 אינץ' עם צמיגי Michelin Pilot Sport 4S, על בודי מנופח קלות, גריל חלת הדבש ומכסה המנוע עם כונסי אוויר מורחבים - מעין סימן מסחרי של שלבי. אם כבר מדברים על מותגים , בהחלט לא חסר לוגואים, תגים וצלחות כהומאז' עבור קרול וכן עבור המותג עצמו, נוכחים במספרים גדולים הן בתוך המכונית והן מחוצה לה (ואפילו בתא המנוע).
שלבי לא רוצים שהמכונית תגלגל ליותר מדי ידיים ותתפזר על פני המפה, ולכן רק 100 עותקים של שלבי מוסטנג Centennial יצאו החוצה מהסדנאות של שלבי אוטומוביל בחודשים הקרובים. כל הדגמים אגב כבר נשמרו מראש עבור מקורבים לחברה תמורת מחיר של 49,995 דולר, אותם יש להוסיף למכונית שעולה בגפה כמעט 40 אלף דולר. הרוכשים אגב מקבלים במתנה כובע סטסון שחור שהיה מזוהה תמיד עם קרול שלבי וכן ספר הסטורי של חברת שלבי.