מנכ"ל חברת הונדה, טושוהירו מייב, מעריך כיום שלמרות הדחיפה המבוהלת משהו של יצרניות הרכב לחשמל, מנועי בעירה עדיין יכולים להיות חלק פעיל בענף הפרטי מעבר לשנת 2040, ואולי גם מאוחר מכך. ענקית הרכב היפנית, שאיחרה לעבור לרכבים חשמליים ומנסה לסגור פערים מול יריבות חדשות (סין) ויריבות וותיקות (טויוטה ופולקסווגן) וכן מול שברולט, כנראה עדיין תהיה בעסקי המנועים המסורתיים עוד שני עשורים לפחות, אמר טושיהירו מייב, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'.
הוא הסביר שבעוד הונדה בוחנת שורה של יעדים, החל ממטענים וסוללות מתקדמות וכלה בכלי טיס ורקטות, עבודה על טכנלוגיה דלת זיהום האוויר המשלבת דלק וחשמל יכולה לעזור לשמר מנועי בעירה בסביבה - במכוניות ביצועים, משאיות גדולות ומטוסים - עוד 10 או 20 שנה. בחודש הבא, כידוע, תושק אותה חטיבה עצמאית של הונדה שתפקח על הפיתוח של עסקי הרכב החשמלי והסוללות שלה.
פרט למכוניות חשמליות, הונדה תקדיש הרבה כוח עבודה ומשאבים שונים להקמת תחנות טעינה מקוריות, בדומה לרשת ה-Supercharger טסלה. "תשתית הטעינה לא נמצאת במקום שהיא צריכה להיות עבור הלקוחות שלנו", כך הוא מעיר אבל מדגיש: "כשאנחנו מתקדמים לכיוון אפס זיהום אוויר, אנחנו מתמקדים בחשמול ובתאי דלק - אלה שני מרכיבי הליבה של ניידות עתידית", מוסיף מייב לכתבי 'רויטרס'.
הונדה מתכננת להשקיע לפחות 40 מיליארד דולר עד 2030, במטרה לדחוף כלי רכב היברידיים וחשמליים מלאים ל-40% ממכירותיה עד סוף העשור. ההשקעות הללו כוללות מיזם משותף של 3.5 מיליארד דולר לבניית סוללות עם LG Energy Solution בג'פרסונוויל הסמוכה, אוהיו, החל משנת 2025, לשימוש במפעלי המוקדשים לרכב החשמלי של שלוחות הונדה בצפון אמריקה.
לפני כן, הונדה בשנת 2024 תקבל שני רכבי כביש שטח חשמליים חדשים, הונדה פרולוג והאקורה ZDX, ממפעל ספרינג הילס של ג'נרל מוטורס בטנסי, במסגרת שיתוף הפעולה הנרחב שהוכרז לפני כשנתיים. החברה האמריקנית אישרה כי הונדה מפתחת ארכיטקטורות חשמל עצמאית, שהראשונה שבהן תגיע לארה"ב ב-2026, כמו גם סוללות מתקדמות בעיצוב משלה עבור כמה מאותם דגמים עתידיים.