דאצ'יה, מותג הרכב הזול של קבוצת רנו, חנך את המכונית החשמלית הראשונה שלו, והיחידה בינתיים בשנת 2021 עם השקת רכב הכביש שטח הקטן 'ספרינג' (שאך לאחרונה התחזק). הדגם זוכה לביקוש רב, אך הרומנים מצידם לא יפתחו במתקפה חסרת מעצורים של מכוניות חשמליות בשנים הקרובות. חשמול, לפיהם, אמור להתקדם בנחת.
בשלב הבא, דאצ'יה תשיק באביב את סדרת Jogger ההיברידית, מוביל נוסעים ידידותי, פשוט ותכליתי שאת הטכנולוגיה שלו ברובה מאמץ מחברת רנו. בשנה שעברה הוצג גם דגם מחקר לרכב חשמלי עתידי עם עיצוב לא שגרתי, אך לפי שעה לא מתוכננים רכבים חשמליים מלאים נוספים באופן רשמי. עם זאת, החברה אינה קופאת על שמריה, כך מסתבר.
"אנחנו מפתחים מערכות הנעה פורצות דרך" המותאמות לדלקים חלופיים וסינטטיים, אמר המנכ"ל דניס לה ווט בראיון לכלי התקשורת בספרד. " החברה תמשיך לתמוך במעבר לניידות חשמלית באירופה על ידי פיתוח פתרונות EV במחירים סבירים" הוא אומר. כן מוסיף כי "נחשמל בהדרגה כשיהיה צורך, אבל לא לפני כן", אומר לה ווט. התחזית להיום היא שעד 2030 מחצית מהשוק האירופי יהיה חשמלי. "החשמול יגיע במהירות מסוימת - אבל אף אחד לא יודע בדיוק כמה מהר", הוא אומר.
בנוגע לעמידה בתקני יורו 7, לשיטתו יש דרכים אחרות לצמצם זיהום אוויר. דאצ'יה כבר משיגה "ערך CO2 טוב מאוד" של 115 גרם עבור הג'וגר שמונע על גז", ציין. הוא הדגיש את העובדה שדאצ'יה לא מסתמכת באופן נרחב על ניידות חשמלית מהסיבה הפשוטה: "לא כל לקוח באירופה הוא בעל גישה לתחנות טעינה". אבל הוא גם הביע שביעות רצון מהביקושים הגלים לספרינג. "מאז ההשקה, החברה קיבלה 100,000 הזמנות עבור הדגם".
הספרינג, שעולה החל מ-22,750 יורו בגרמניה, ועתידה להיות מושקת מתישהו בישראל, היא חבילה שימושית מאוד בסגמנט A עבור אנשים רבים שבדרך כלל מכלים את זמנם בפקקים ובסמטאות. "מסיבות אלה, הוא (ספרינג) צריך להישאר בתוכנית שלנו עוד כמה שנים, ונמשיך לפתח אותו עוד יותר".