יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק היום (ב') את הדור החדש והשני של קיה נירו. שבע שנים לאחר שנחשף הדור הראשון ומאות אלפי עותקים מאחוריו, מוחלף הקרוסאובר המשפחתי ברכב בעל מידות נדיבות יותר, עיצוב ספורטיבי יותר, מוברג על רצפה חדשה ועם בחירה, כפי שהיה עד כה, בין שתי הנעות מחושמלות, אך עם ביצועים טובים יותר ומלוטשים במידה מסוימת. לכל גרסה - חשמלית מלאה או נטענת, חבילת אבזור אחת היקפית.
מבחינת יכולת הנשיאה שלו, הנירו החדש מתהדר במרחבי מחיה משופרים משמעותית ביחס לדור הראשון וכמעט חופף עם קרוסאוברים סגמנט C בכירים יותר; אורכו צמח ב-6.5 ס"מ, הרוחב גדל בסנטימטר ל-1.82 מ', גובה התקרה כעת 1.54 מ', (תוספת של סנטימטר), בסיס הגלגלים -2.72 מ' - גידול של שני סנטימטרים. בגרסה החשמלית נפח תא המטען 475 ל' ובגרסת הפלאג-אין הוקרבו כמה ליטרים בשל המצאות הסוללה ולזה 346 ל' במצב רגיל.
חלל הנוסעים של הנירו החדש מבוצע בהשראת כל דגמי קיה העדכנים, החל בספורטאז', סורנטו, קרניבל וכן בדגמים החשמליים החדשים שיגיעו בעתיד. בגרסה החשמלית שני צגי 10 אינץ' מחוברים יחדיו, ואילו בדגם הפלאג-אין מוניטור 10 אינץ' עם לוח מחוונים דיגיטלי למחצה בגודל 4 אינץ'. שני הדגמים מצוידים כהלכה בכל מערכות הבטיחות הקיימות, ובצד האבזור ריפודי פנים משולבי עור ובד, מצלמה אחורית, אפליקציות בעברית, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה (קדמיים רק בחשמלי), תאורת אווירה ועוד.
המערכות החשמליות נחלקות כאמור בין גרסה מלאה לבין גרסת PHEV נטענת, בדומה למה שהוצע בארץ לפני כן. בדגם החשמלי הספק מרבי של 204 כ"ס ו-26 קג"מ, כאשר את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים ב-7.8 ש'. טווח הנסיעה של הסוללה - 460 קילומטרים. דגם הפלאג-אין מבוסס מנוע בנזין 1.6 ל' עם סוללת 11 קווטש ומנוע חשמלי על הנעה קדמית בלבד. ההספק של המערכות, המשוקלל הוא 183 כ"ס ו-27 קג"מ בצימוד אל תיבת הילוכים דו מצמדית שש מהירויות. 0-100 קמ"ש מסתכמים ב-9.8 ש', הסוללה מספקת כ-60 קילומטרים עד התרוקנות.
המחירים לקיה נירו בישראל יחלו ב-185 אלף שקל לגרסת פלאג-אין ועד 200 אלף שקל לדגם החשמלי המלא.