טויוטה מציגה בימים אלה את טויוטה גרנד היילנדר החדש, שכפי שנגזר מהסיומת שלו מציע הרבה יותר שטח - במיוחד בשורה השלישית. כמה יותר? עוד 16 ס"מ לאורך, חמישה סנטימטרים נוספים לרוחב והוא גבוה במעט בקו החלונות מסביב. כל זה, לדברי בכירה בטויוטה כי "קיים ביקוש עצום לקרוסאובר מיד סייז שבראש סדר העדיפויות שלו מרחבי מחיה בכל שלוש השורות, והגרנד היילנדר הוא התשובה האולטימטיבית לכך", אומרת סגנית מנכ"ל שיווק ליסה מטראצו בהצהרה לכלי התקשורת באמריקה.
הגרנד היילנדר מובחן לא רק בגודל שלו - אלא גם בעיצוב - במיוחד אם מביטים בזנב. טויוטה בחרו במראה רבוע, זוויתי שנוצר בהשראת ראב4 כדי שהלקוחות לא יתבלבלו בינו לבין אחיו הבכור, שכן מבחינת תכולה שניהם מצוידים בשלוש שורות ועל רצפת TNGA-K. הוא תוכנן באינדיאנה, בנוסח אמריקני, ולפי מה שאומרים בטויוטה הוא מסוגל לשאת אנשים מבוגרים בשורה השלישית בלי להקריב את הנוחות של הנוסעים בשורות הקדמיות. כמו כן, יש לו מספיק מקום מאחורי השורה השלישית להעמיס כמה מזוודות.
הנדסת האנוש, המערכות ובכלל התכנון של הקבינה נראה קצת שונה לעומת ההילנדר הרגיל. בדגם זה, סטנדרטי הוא לוח מחוונים דיגיטלי מלא וצג ראשי חצי מרחף 12.3 אינץ' עם כל הפונקציות הבסיסיות והאפליקציות, קישור אלחוטי לסלולרי, ולדברי טויוטה איכות המרקמים מושקעת יותר, וכן התחושה בפנים יוקרתית יותר. ברשימת האבזור מושבים חשמליים עם עשרה כיוונים, בקרות בטיחות עדכניות TSS3, חישוקי 20 אינץ', ובדגמים יקרים גם מושבים מחוממים וממוזגים בשתי השורות, תקרה פנורמית, תצוגה עלית ועוד הרבה.
ברשימת המנועים הוא מתבסס על 2.4 ל' ו-2.5 ל' היברידיים, אבל עבור הגרנדה גרנדה המגודל טויוטה מוסיפה מערכת הינע בשם הייבריד-מקס, שמאיצה אותו ל-100 קמ"ש ב-6.3 ש' בלבד, תרומת מנוע 2.4 ל' טורבו המפיק 362 כ"ס, על הנעה כפולה - קונפיגורציה שהוא חולק עם לקסוס rx450 הייבריד.