שנת 2022 מסמלת 50 שנה להקמת חטיבת M של ב.מ.וו, ואותה חוגגים הבווארים עם שורה של דגמים שהושקו בשנה האחרונה, כולם בעלי ביצועים יוצאי דופן - וחלקם מיוצרים במכסה מוגבלת. אחד מהם, שיהפוך בעתיד לפריט אספנים נחשק הוא ה-BMW M4 CSL. זוהי מכונית קופה ספורטיבית, מהוקצעת שמיועדת לשוחרי ימי מסלול, שנושאת בקרביים לא רק מנוע מכויל בהתאם לסטנדרטים של חטיבת M אלא גם את כל הידע שלהם בכיול דגמים דינמיים לכביש הציבורי ולמסלולים.
"Csl", ראשי תיבות ל- "Competition, Sport, Lightweight",מונח שנחנך ב-1973, כולל גם הפעם את הנוסחה המוכרת. הרכב מיוצר במפעל הגרמני Dingolfing, ומבוסס על מרכב סיבי פחמן, שהמרקם שלו נראה בחלקים שונים עירום ללא צביעה. כדי לטפל במשקל, ב.מ.וו עשתה שימוש בחומרים קלים והמשיכה להסרה של רכיבים לא חיוניים: שני המושבים האחוריים הזמינים ב-M4 ה"מסורתית" נעקרו החוצה, וכך הושג חיסכון של 21 קילוגרמים, בעוד השימוש במעטפת סיבי פחמן לשני המושבים בשורה הראשונה הביא לחיסכון של 24 ק"ג. עוד בענייני דיאטה - חישוקי סגסוגת אלומיניום (19 אינץ' מלפנים, עם צמיגים 275/35, צמיגי 20 אינץ' מאחור ו-285/30), שימוש בבלמי פחמן-קרמיים ועוד תרכובות קלות בשלדה השילו ממנה 21 ק"ג נוספים. סה"כ 100 קילוגרמים שאולי נשמעים מעט, אבל תחת לחצים שווים הרבה מאוד.
במסגרת המבחנים שלה, ה-M4 CSL השיגה רשמי של 7 דקות ו-20 שניות על הנרודשלייפה (המקטע הצפוני המפורסם של הנורבורגרינג), כלומר זמן ההקפה הטוב ביותר עבור מכונית בייצור סדרתי שיצאה תחת ידם. את המספרים האלה היא השיגה לא רק בשל השינויים שביצעו אנשי M לנהיגת מסלול, אלא גם בזכות כך שה-BMW M4 CSL מצוידת מנוע בנזין משודרג: 2,993 סמ"ק טווין טורבו ששה צילינדרים, המסוגל לספק 550 כוחות סוס ב-6250 סל"ד ומפיק 66 קג"מ ברצועת כוח שבין 2,750 ל-5,950 סל"ד.
למכונית משקל של 1,625 ק"ג (ויחס משקל/הספק של 2.95 ק"ג/כ"ס), ובסיועה של תיבת 8-מהירויות אוטומטית, ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכה 3.7 שניות, והיא מעפילה אל 200 קמ"ש ב-10.7 שניות, ואם לא תרפו באוטובהאן, היא תעצר רק במהירות מרבית של 307 קמ"ש. בחברה מציינים כי ערכים אלה הושגו על ידי התערבות באלקטרוניקה והעלאת לחץ הטורבו (מ-1.7 ל-2.1 בר), או במילים אחרות - הגדלת הספק של ה-M4 Competition ב-40 כוחות סוס.
בכל הקשור לניהוג, ה-M4 CSL זכתה ליד מכוונת מנהגי המירוץ של החטיבה, תוך כיול של ערכי הקשיחות וכל המאפיינים שמתורגמים לאחיזת כביש, טיפול בשינויי כיוון וכדומה. כך למשל, המתלים האדפטיביים מאפשרים הנמכה של 8 מילימטרים בהשוואה לדגם הקומפטישן מסדרת ה-M4. יתרה מזאת, מערכת בקרת המשיכה M כוללת אפשרויות חדשות להתערבות והתאמה אישית של הנהג, עם הגדרות מותאמות לתנאי אספלט יבש, או לתנאים יבשים ורטובים: בסך הכל, ישנן 10 פונקציות לשחק איתן, בהתאם לצרכים.
בתוך תא הנוסעים, שמבוסס על סדרה 3 הקודמת, ב.מ.וו M4 CSL משלבת אלמנטים ספורטיביים מכל הבא ליד, לא רק במונחים של אסתטיקה, וציוד טכנולוגי חדשני. בנוסף למושבי הקרבון, כצפוי, עם רתמת 6 נקודות, יש שפע של חומרים איכותיים כמו אלקנטרה ועור. ההגה הספורטיבי לובש קרבון וציפוי אלקנטרה ויש אפילו חלל מיוחד מאחורי המושבים שמוקדש לאכלס שתי קסדות. מה עוד? ל-BMW M4 Csl לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' כסטנדרט עם תפריטים ייחודיים לגרסה זו, ובמרכז הקונסולה צג מרכזי בגודל 10.25 אינץ', עם אופציה לתצוגה עלית.
דלק מוטורס תגבה עבור כל אחת מהיחידות 1.15 מיליון שקל. בהמשך השנה תגענה גם גרסאות ה-M3 וה-M2 CS.