אחרי למעלה מ-700 אלף מסירות של הדור הראשון באירופה, הפיתוח של טויוטה C-HR 2024 החדש נמצא בעיצומו, ולמעשה יצא לדרך. אבות הטיפוס הראשונים תועדו במקצה ניסויים בגרמניה זמן קצר לפני סוף שנת 2022, במסגרת תוכנית "אימונים" מפרכת שתימשך עד סוף השנה. הקרוסאובר המצליח של המותג יעבור מהפכה מקצה לקצה, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה מכנית, שכן לראשונה ימכר גם בגרסת PHEV , שצפויה, בניגוד לדור הקודם לרכז את עיקר המכירות המשמעותיות שלו.
ובעוד החלק הפיתוחי נמשך, האנשים שמופקדים על יחסי הציבור של המותג מנסחים את אסטרטגיות השיווק והייצור שלהם בפני כלי התקשורת. יש כאן, לפחות מבחינה גאוגרפית חדשות גדולות, מכיוון שלראשונה, המותג היפני החליט לייצר דגם פלאג-אין באירופה, אם כי לא בדיוק ביבשת הקלאסית. ה-C-HR החדש ייוצר במפעל של המותג בטורקיה, אליו הוזרמו של 317 מיליון יורו עבור הקמת קו ייצור סוללות חדש להיברידיות פלאג-אין.
על המפה, ממזרח למיצר הבוספורוס, תמצאו את אותו מפעל Sakarya, כך שהמותג לא אמור לחוות איזשהם עיכובים בייצור ה-C-HR החדש, מכוון שכל מלאכת ההרכבה, כולל הסוללות נעשות על אותו מתקן. היצרן מעריך ייצור שנתי של לא פחות מ-75,000 סוללות, כך שאנו כבר יודעים, פחות או יותר מהי התפוקה המתוכננת של גרסת PHEV בסדרת הקרוסאובר המבוקש הזה, ייצור שיחל בדצמבר 2023.
בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, טויוטה C-HR החדש יופיע לראשונה, בכל הגרסאות שלו, הבשלות, לקראת סוף השנה הנוכחית, והמכירות תצאנה לדרך באביב 2024. בטויוטה יבצעו כאן מהלך כפול שישולב עם הדור החדש של מערכת ההנעה ההיברידית הבאה של טויוטה קורולה שבעזרתה יפחיתו את זיהום האוויר מכלי הרכב שברשותם ביבשת אירופה. מדובר כמובן על אותה טכנולוגיה איתה תימכר טויוטה פריוס החדשה שמבחן עליה תוכלו לראות כאן.
ה-C-HR החדש יציע עיצוב ספורטיבי מאוד, לא רחוק מתמונות דגם המחקר שבפתיח העמוד, והוא ימשיך את המוטיב החייזרי המיוחד שלו שרכשו לו הרבה מעריצים מסביב לעולם וגם בישראל. הוא יהיה רכב גלובלי יותר מוקדמו ולא מוקדש בלעדית רק ליבשת אירופה, אלא גם לארצות הברית (בחלקים נרחבים יותר) ואפילו מדברים שם על גרסת GR ספורטיבית שלו, אם כי סביר להניח שיתחילו רק עם מלתחה קוסמטית וקצת חידודי מתלים.