מאזדה ממשיכה לערבב את הקלפים שלה בין אירופה וארה"ב, עם הבחנה ברורה בטעמים; השוק האמריקני עדיין מורגל בדגמים גדולים וזללנים ולכן המותג היפני מבשל להם את מה שהם אוהבים לקבל בצלחת - SUV ענק, עם מנוע עוצמתי, מקום להרבה נוסעים ומטראז' מכובד על הכביש. או במילים אחרות, הכירו את מאזדה CX-90 החדש שמוקדש לשוק הצפון אמריקני. אירופה תקבל משהו בגוון דומה אבל מכווץ בדמות דגם ה-CX-80, שיצטרף לאחיו הקומפקטי CX-60 במהלך השנה הקרובה.
ה-CX-90 מוברג על רצפה מודולארית של מאזדה שמכוונת, כמו שהם הכריזו - ישירות מול מותגי פרמיום גרמניים, היינו ב.מ.וו, אאודי ומרצדס וגם מול רכבי יוקרה של קאדילק ולקסוס. הבסיס הוא הנעה אחורית, על אורך של משהו כמו חמישה מטרים, עם מכסה מנוע ארוך וישבן עם סיומת דמוית קופה המיישרת קו עם המראה המשפחתי המוכר. החזית נשלטת על ידי כרום, תאורת LED מודרנית ובגלגלים חישוקי 21 אינץ' חדשים על המדפים של מאזדה שמיועדים רק לסדרה הזו.
תא הנוסעים אמור להציע חוויה פריומיומית כשרה למהדרין, עם שימוש בחומרים באיכות גבוהה ותרכובות ודיפונים רכים. מאזדה תשווק את הרכב עם שבעה או שמונה מקומות ישיבה, כאשר בסביבת העבודה צג ראשי 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא וממשקים חדישים יותר עם שימוש בסייעני נהיגה מתקדמים כולל בקרות ראיה מתוחכמות סביב הרכב. פרט לכך נעשה שימוש נרחב באלקנטרה, זמש, והנדסת האנוש, כמצופה מהפילוסופיה הדינמית של מאזדה היא מאוד ישירה עם גלגל הגה ספורטיבי, ידית הילוכים אוטומטית קצרה ומשענת יד מרכזית רחבה עם תאי אחסון מפוצלים.
גולת הכותרת ב-CX-90 היא מערכות הינע המשלבות חשמל עם ביצועים משכנעים לדברם; בגרסאות כניסה הוא מצויד מנוע 2.5 ל' פלאג-אין הייבריד עם מנוע חשמלי קטן וסוללת 17.8 קווטש. ההספק המרבי הוא 328 כ"ס, 51 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים עד התרוקנות. מעליו, לראשונה, מנוע 3.3 ל' שש בוכנות בטור, מיקרו היברידי עם הספק מרבי של 345 כ"ס, מה שהופך את הגרסה הזו של ה-CX-90 לחזקה ביותר בתולדות מאזדה (ברכבי נוסעים). אין מילה אחת על ביצועים אגב. התיבה תהיה 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית.
הרכב יצא לשווקים הנבחרים שלו בסביבות אפריל או מאי. מחירי בסיס ב-40-43 אלף דולר, ועד 60 אלף דולר לדגמים היקרים ביותר.