בשיתוף פעולה ייחודי עם אוניברסיטת לאוברו האנגלית, חברת הרכב אבארט היא הראשונה בעולם אשר ביצעה ניסוי דינמי כדי לתעד את הרגשות שחווים נהג ונוסע במכוניות הספורט של המותג האיטלקי.
מקצה הניסוי נערך כשהם נוהגים ברכבי היצרן, מסוג Abarth F595, 595 Esseesse ו- 595 Competizione; המשתתפים נטלו על עצמם אתגרי נהיגה כולל הקפות מהירות, משימות נהיגה מדויקות ותרחישי מרדף במסלול המירוצים במאלורי פארק. לאחר מכן נמדדו רגשות כמו אושר, התרגשות ופחד בזמן שהנוסעים הוסעו על ידי נהגים מקצועיים.
התוצאות הראו שהתחושה הבולטת ביותר בהקפה מהירה הייתה אושר, הן על ההגה (31.8%) והן כנוסע (35.4%). כאשר נהגו על ידי נהגים מקצועיים שדחפו את המכונית למיצוי הפוטנציאל שלה, המשתתפים חוו פרצי פחד והלם קצרים (11.9%), שתרמו לחוויה מרגשת על המסלול.
טכנולוגיית זיהוי פנים מתקדמת שימשה בשילוב עם חיישני דופק (אלקטרוקרדיוגרמה (ECG) ופוטופלטיסמוגרפיה (PPG), המאפשרת לאבארט לזהות במדויק מנעד רחב של רגשות בין אנשים. הנתונים נותחו לאחר מכן באמצעות ספריית DeepFace Python וספריית זיהוי רגשות הפנים.
ד"ר דייל אסליגר מאוניברסיטת לובורו, שהוביל את הניסוי, אמר: "מערך הציוד הביומטרי בו השתמשנו אפשר לנו לזהות במדויק מגוון רגשות שחוו כאשר הנהג והנוסע חגורים לתוך אבארט, תוך זיהוי הרגש הבולט ביותר במהלך פעילויות הנהיגה בהתאמה. "המחקר בתחום זה מוגבל, אולם אני חושד שזה יהיה תחום בתעשיית הרכב שימשיך להיחקר בעוד יצרנים שואפים לשפר את חווית הנהיגה של המכוניות שלהם".
גרג טיילור, מנכ"ל פיאט ואבארת' בבריטניה, כמובן ניצל את ההזדמנות החגיגית הזו לחלק מחמאות לשלוחה בראשה עומד באי הממלכתי, והוסיף: "תמיד ידענו באופן אנקדוטי שרמות השמחה שהמכוניות שלנו מביאות לנהג ולנוסעים, אבל עכשיו יש לנו כמה נתונים ראשוניים מאחת האוניברסיטאות המובילות בעולם לספורט. המוצרים שלנו לא רק נועדו לרגש נהגים על הכביש, הם גם מכוניות מושלמות ליום המסלול".
דגמי אבארט מיוצגים בישראל על ידי קבוצת סמלת. כיום משווק המותג העקרבי את דגם ה-595 בשלוש גרסאות: קומפטציונה, סקורפיונה ו-טוריסמו. ההספקים נעים בין 165 ל-180 כ"ס על בסיס מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין. הדגם החזק ביותר מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות עם תיבת חמש מהירויות ידנית והנעה קדמית. מחירה של הגרסה היקרה ביותר הוא כ-230 אלף שקל.