טויוטה גרדה את קו מיליון המכוניות שירדו את רצפת הייצור בחודש שעבר - יותר ממה שהמותג היפני השיג אי פעם במהלך חודש נובמבר. בעיות ההרכבה שחווה לאחרונה המותג עקב מחסור באספקת רכיבים (מוליכים, שבבים) נראות לאור נתונים אלה כמו נחלת העבר. היפנים הולכים לקראת הספק גדול יותר של כלי רכב שנמכרו השנה מאשר הושג ב-2021 וזה, בהתחשב בתנאים, היה בלתי מתקבל על הדעת בתחילת השנה.
982,552 מכוניות הוא הנתון הרשמי שפרסמה טויוטה.. מבחינתם זהו שיא נובמבר חדש (+1.8 אחוז לעומת הקודם), בעיקר בזכות שרשרת הייצור של טויוטה מחוץ לגבולות יפן. המפעלים היפניים של טויוטה הפיקו בנובמבר מעט פחות מכוניות מאשר בחודש המקביל אשתקד, אך מרכזי הייצור שלה באירופה ובארה"ב פיצו על החוסרים. טויוטה ייצרה בחודש שעבר 619,332 מכוניות במפעלים שאינם יפנים, שהם 4.2 אחוזים יותר מאשר בנובמבר אשתקד - שזה בפני עצמו - שיא חדש.
המכירות העולמיות פיגרו מעט מאחורי הייצור בנובמבר (884,112 יחידות), אך עדיין הראו עלייה בהשוואה לשנה שעברה (+3.7 אחוז). בסך הכל מכרה טויוטה יותר מ-9.5 מיליון מכוניות מינואר עד נובמבר השנה; בערך כמו בשנת 2021. במהלך התקופה מינואר עד אוקטובר, עדיין היה "מינוס" בסיכומי המכירות, אך הוא נמחק בחודש האחרון.
לכן נראה, שלמרות הקשיים בייצור ותובלה - שלפי המותג עדיין לא נפתרו לחלוטין - ואי הוודאות הכלכלית, טויוטה חותמת בסופו של דבר 2022 טובה יותר מ-2021. כך או כך, גם לטויוטה בישראל אין הרבה סיבות להתלונן. היא אמנם חוותה ירידה של 10% במסירות (ינואר-נובמבר) אך היא מדורגת במקום השלישי בישראל עם קצת יותר מ-35 אלף מסירות.