לקסוס ביצעו מהפכות טכנולוגיות עמוקות בדור החמישי של ה-RX שנחשף מוקדם יותר השנה, ה-SUV המפואר שהפך לאחד הכלים המחוזרים של מותג היוקרה היפני מאז הושק ב-1998 והגיע ל-3.5 מיליון לקוחות, כ-300 אלף מהם מתגוררים באירופה ובחרו בו בין 2009 ועד היום. הדגם לשנת 2023 נושא מספר לא מבוטל של חידושים כולל רצפה מודרנית, קלה ומותאמת ליכולות דינמיות מתוגברות, אבל בדרך גם מוותר על גרסת ה-L הארוכה בת שבעה מושבים, שלא תחזור בינתיים להיצע ה-RX. בעתיד, כך מסתמן יושק דגם נפרד עם שלוש שורות, ייתכן שיקרא לקסוס TX.
מעבר להיבטי העיצוב, שלקחו צעד לכוון מאופק יותר ופחות דרמטי בקו המותניים ובשבכה (וזה בהחלט שינוי מבורך), ה-RX החדש לא גדל משמעותית מקודמו, כאשר השינוי במרחב המחיה יבוא לידי ביטוי בתוספת של ששה סנטימטרים לבסיס הגלגלים שלו, שנמתח כעת ל-2.85 מ'. פלטפורמת ה-G-AK המשותפת ל-NX גילחה 90 ק"ג לעומת הדור הרביעי, שיפרה את מרכז הכובד (הונמך ב-1.5 ס"מ), התקרה ירדה בסנטימטר ל-1.69 מ' ורוחבו 1.92 מ'. גם מפשקי הסרנים הורחבו בכמה מילימטרים בכל סרן, כלומר בין השאר שודרג שטח המחיה לנוסעים, וכך גם יכולת הנשיאה שלו וחללי האחסון.
מבחינת מנועים, גולת הכותרת היא תוספת של מנוע היבירידי בטכנולוגיית פלאג-אין - לראשונה בסדרת ה-RX. זו משתמשת במנוע 2.5 ל' 4-בוכנות מחובר אל סוללת 18 קווטש והנעה כפולה. ההספק המרבי הוא 306 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות בסיועה של תיבת הילוכים רציפה. לסוללה טווח נסיעה מרבי של כ-65 קילומטרים עד התרוקנות לפי מחזור ה-WLTP. לצידו, גם מנוע בנזין טורבו קונבציונלי בגרסת ה-350 עם אותה יחידת כוח ובהספק מרבי של 280 כ"ס בצימוד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית ו-44 קג"מ. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8 שניות, כאשר גם פה מדובר על תצורת הנעה כפולה.
חידוש נוסף בלקסוס RX הוא גרסת ביצועים מכוילת, היברידית עם תמת ה-F הקרבית שכוללת תוספות ייחודיות בפנים ובחוץ. דגם זה, אשר יימכר תחת הסדרה 500h מחבר מנוע 2.4 ל' טורבו ותיבת 6-מהירויות אוטומטית פלנטרית על בסיס הנעת 4X4, עם הספק משוקלל של 371 כ"ס ו-56 קג"מ תרומת שני מנועים חשמליים, אחד בכל סרן. הכוח של המערכת נשלט על ידי בקרת Direct-4 אשר הושקה בשנה הקודמת בלקסוס החשמלי, ה-RZ, ובעזרתה הוא יאיץ ב-2.1 טון מכובדים ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד.
רמות הגימור של שני הדגמים הראשונים נחלקות בין 'קיושו' ל-'האדורי' בסדרת ה-350 ובדגם הפלאג אין חבילת 'טאקומי' תעמוד בקצה העליון. בציוד התקני, ברמת הכניסה ל-RX תמצאו מערכת מדיה ראשית 14 אינץ', במת סאונד עם תריסר רמקולים, חישוקי 19 אינץ', מושבי עור עם חימום, חלון גג חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ומערכות בטיחות רבות של בקרת LSS פלוס. דגם האדורי מגדיל חישוקים ל-21 אינץ', מצויד גג פנורמי מלא, מיזוג למושבים מלפנים, תאורה קדמית חכמה ותאורת אווירה. דגם ה-450h פלאג-אין במארז טאקומי מצויד מושבי עור נאפה, גימורי עץ, תצוגה עלית, מערכת שמע מתקדמת של מארק לוינסון עם 21 רמקולים, חימום מושבים מאחור, לוח מחוונים דיגיטלי מורחב ומערכת סינון אוויר מתקדמת, וכן מתלים אדפטיביים.
מי שיבחר בגרסת ה-F ספורט (משודכת רק לדגם ה-500h) יזכה לחווית נהיגה ספורטיבית יותר. זו כוללת מוטיב F ספורט עם מתלים אדפטיביים בעלי תכנון מובחן לנהיגה תובענית, וכמו בדגם הפלאג-אין מקבל גם את מערכת השמע של מארק לוינסון, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עלית והגה ספורטיבי עם פקדי מגע, בין היתר.
המחירים בישראל:
לקסוס RX350h החל ב-400 אלף שקלים
לקסוס RX450h פלוס החל ב-465 אלף שקלים.
לקסוס RX500 היברידית בגרסת F תמורת 550 אלף שקלים.
"השקת ה-RX עם 3 הנעת היברידית חדישות, היבריד, פלאג-אין היבריד וטורבו היבריד, מהווה את המשך המהלך הייחודי הזה עבור שוק היוקרה, באופן שבאמת מאפשר לכל מי שמחפש למצוא בלקסוס את המענה המתאים ביותר עבורו בהתאם להעדפות ולהרגלי נהיגה אישיים", כך מסר מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק.