מתישהו בעתיד הרחוק כשכולנו נתכנס בתוך קפסולה מחושמלת ונעלעל בפיד, נזכר שפעם היה סגמנט כזה של מכוניות "מנהלים" שהוקדש לאנשים שאוהבים לנהוג ולחוות. אחת המכוניות המחוזרות ביותר בקבוצה הזו ומי שמצליחה, בינתיים ולמרות שטפון הקרוסאוברים לשרוד את המשברים והתקופות הרגישות היא מאזדה 6; משפחתית גדולה שהפכה לסיפור הצלחה חסר תקדים בישראל מאז השקתה ב-2002 ולפחות עד אמצע העשור הקודם ככבה בלא מעט בתים פרטיים וציי רכב. כעת, היא חוגגת 20 שנה עם מהדורה מיוחדת ומפוארת לרגל ציון הדרך ההיסטורי.
חבילת 20 השנה היא חלק ממתיחת פנים מאוד ממוקדת וצרה שמאזדה תבצע בשורותיה של המכונית הזו בשנה הבאה, עם חמש רמות גימור שונות (בהתאם למדינות שבהן היא תשווק). אבל כמובן, שהגרסה המעניינת ביותר (שאולי תהפוך ביום מן הימים לפריט אספנות) היא ה-20th Anniversary. גרסה זו, המבוססת על הדור השלישי הנוכחי (כן, רק שלושה דורות למאזדה 6) כוללת מגוון רחב של תוספות ייחודיות וגימורים יוקרתיים שלא תמצאו באף דגם אחר של ה-6.
המהדורה המיוחדת של חגיגת ה-20 מציגה לראשונה שני צבעים חדשים שחלקם הופיעו ב-CX-5, ואלה הן האפשרויות היחידות: Artisan Red, גוון הדומה ליין אדום, ורודיום לבן מתכתי. אלה ילוו בגלגלי 19 אינץ' עם גימורי כרום, גוון המשמש גם בכל הגריל ותגים שונים כדי ליצור את ההבחנה היוקרתית. בפנים יש ריפוד מעור נאפה המשולב בפאנל דקורטיבי בגימור חום מט ועל משענת הראש הדפס מיוחד עם כיתובי החבילה. לגבי מערכת המידע והבידור, היא זמינה עם Apple CarPlay אלחוטי וניתן גם לטעון את הטלפון הסלולרי במשטח אינדוקטיבי.
מאזדה 6 תגיע מאובזרת יותר בשנה הבאה, ולכל גרסאותיה יהיה "עוזר תנועה" חדש ומערכת שיוט אדפטיבית משופרת, הגההכוח שכויל מחדש וכתוצאה מכך גם שיפור במהירויות בינוניות וגבוהות תחת עומסים כבדים יותר. כמקובל לדגם מיוחד לאירועים של פעם בכמה שנים, מאזדה 6 20th Anniversary תהיה מצוידת בעוד כמה פיצ'רים מיוחדים, אולם היא זמינה רק עם מנוע ארבעה צילינדרים בהספק של 194 כ"ס בנפח 2.5 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. כלומר ללא שינוי בביצועים.
אמרנו צעצועים, אז הנה עוד כמה דברים שתמצאו ברשימת דגם 20 השנה: גג שמש מזכוכית, במת צלילים משוכללת של חברת Bose, פנסי LED מטריקס, תאורת LED פנימית עם תאורת אווירה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, אוורור מושבים קדמיים, מצלמות 360 מעלות תצוגה עלית, מערכת בקרת שיוט מבוססת מכ"ם עם פונקציית סיוע מורחבת בפקקים ומערכת מאזדה קונקט המסורתית. התוספת באירופה לדגם זה לא תהיה גבוה ומסתכמת בכמה אלפי יורו, כלומר קרוב ל-50 אלף יורו אחרי אגרות שונות ומסים.
מכירות מאזדה 6 בישראל התכווצו בעשור האחרון, כשרק מדי פעם נרשמת עליה קלה ורגעית; ברבעון השלישי של 2022 פורסם כי נמסרו 646 יחידות של מאזדה 6 בהשוואה ל-429 בתקופה המקבילה אשתקד.