פורד פרסמה טיזר לרכב הכביש השטח החשמלי העתידי שפותח על פלטפורמת Meb של קבוצת פולקסווגן. הדגם, הראשון בשורה של חידושים שישנו באופן קיצוני את ההיצע האירופאי של המותג האמריקני, שמגשש מחדש את דרכו ביבשת המערבית אחרי סדרה של כשלונות מסחריים כולל פרידה מהפיאסטה ופרידה עתידית מפוקוס, יוצג לראשונה במרץ 2023 והוא תוצאה של שיתוף הפעולה שהוביל גם להולדתו של האמארוק החדש המבוסס על פורד ריינג'ר.
לא רק תאום ID4. לעת עתה, ההתקדמות והמגעים בין פורד לפולקסווגן הולידה משהו די שונה מבחינת פורד: העיצוב הזוויתי יותר בהשוואה לרכבי ה-SUV הקיימים של פורד מסמן שינוי כיוון בנוגע לחתימת האור וסידור הפנסים, וכן יהיו לרב חישוקי סגסוגת עם כיסויים אווירודינמיים הדרושים לדברי פורד למקסום מרחק הנסיעה. זה אגב מוגדר כממוצע, שכן לרכב ה-4X4 החשמלי יכול שיהיה הרבה מן המשותף עם פולקסווגן ID.4: באופן לא מפתיע, פורד מדברת על כ-500 ק"מ של אוטונומיה עד התרוקנות הסוללה לפי מחזור WLTP, נתון דומה ל-ID.4 עם סוללת 82 קילוואט.
עם הזמן, יתווספו כלי רכב חדשים מלבד הקרוסאובר לעיל. לרכב החדש של פורד אגב טרם נבחר שם והאמריקנים כבר עוסקים בהימורים שבחלקם אוזכרו שמות מן העבר כמו טאורוס. מכל מקום, איך שלא יקראו לו בסוף, יחברו אליו גרסה חשמלית מלאה של פומה בשנת 2024 ורכב כביש שטח ספורט המבוסס על רצפת Meb (שיכול אולי לרתום את התפישה הדינמית משהו של ID.5 בגרסת GTX). פורד כמובן תדאג לשדרג משמעותית את הרכב החשמלי המוביל שלה - מוסטאנג מאך E.