לאחר היעדרות של שני עשורים מראלי, (אם לדייק, הפעם האחרונה הייתה ב-1999 במסגרת ראלי סין), טויוטה חזרה לתחרות רשמית בסבב ה-WRC ב-2017 עם ה-GR יאריס. האתחול של הקבוצה היפנית עמוק בתוך מסלולי העפר, החולות והאספלט הפך את היצרן היפני לאחד מאמות המידה בעולם ה-WRC כאשר ב-2021 סיימו במקום הראשון את אליפות היצרנים עם תשעה נצחונות. כל ההישגים, ובעיקר המורשת, באים לידי כעת ביטוי בקונספט החדש שהוצג במסגרת תערוכת SEMA בלאס ווגאס, ה-קורולה GR ראלי קונספט.
הקורולה GR לא לגמרי זמינה באופן סדיר בשווקים המרכזיים שלה בארה"ב ויפן, ולא ברורה כרגע איפה תופץ באירופה, אבל היא כבר אוספת הפקדות של מעריצים רבים, אחרי שהם נחשפו בלאס ווגאס למכונית הרעיונית הזו שהצליחה להדליק להם את כל החושים. השינויים בכל אופן די עמוקים, אך הם מבוססים על עדכונים טכניים לשלושת הצילינדרים החצופים של ה-GR יאריס, תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים ומערכת הנעה כפולה.
חיצונית, ה-GR Corolla Rally החדשה בולטת עם מראה חיצוני אווירודינמי מלא, עם מרכב רחב יותר, פגושים מוגדלים בששה סנטימטרים וחצאיות צד משולבות מפחמן. לכל פרט של הרחבות אלה יש פונקציה ייעודית, כמו המפצל הקדמי שעשוי קרבון וכנף אחורית שאף היא מקרבון שמטרתם לשפר את כושר ההצמדה של הקורולה לכביש, בעוד שהפתחים בפגושים מאחור מתעלים אוויר שמגיע מאזור קשתות הגלגלים.
חלל הפנחם של מכונית הראלי מרכז רק את הדברים החיוניים, כשהמשקל המרבי מופחת. יצרנית הרכב התקינה מושבי מרוץ OMP עם רתמות מירוץ. בנוסף, כלוב הגנה תקני משפר את בטיחות הנהג והנווט, יחד עם מערכת כיבוי אש. ישנה גם מערכת אינטרקום המאפשרת לנהג ולנווט לתכנן אסטרטגיה במהלך המירוץ. לפי טויוטה, תיבת ההילוכים הידנית לה שש מהירויות הותקנה באזור שונה מהמקורי כדי לסייע לנהג. הדגם קיבל גם צמיג רזרבי וג'ק.
מתחת למכסה המנוע התצורה דומה ליאריס GR, עם מנוע טורבו קטן, מערכת פליטה מותאמת אישית ומערכת כללית שבשורה התחתונה מייצרת ביצועים העולים על 300 כ"ס. הגיליון הטכני המלא לא נחשף על ידי טויוטה אך כנראה שגם הערכים הקטנים מייצגים את מה שאנחנו מכירים מהיאריס. זאת ועוד, דגם המירוציםכולל גלגלי OZ Racing בגודל 17 אינץ' שתורמים למראה הקלאסי של מכוניות הראלי העולמיות, עם גומי תחרותי תרומת חברת קונטיננטל מסדרת VikingContact 7 215/60R17.
בינתיים, טויוטה GR Corolla תשאר בגדר מכוניות רעיונית, אבל שום דבר לא מונע מטויוטה להפוך את אב הטיפוס הזה לשגריר הבא שלהם בסבב ה-WRC.