סובארו לא לגמרי משוכנעים מה עושים עם האימפרזה בשנים האחרונות. מצד אחד, קשה לקבור את המכונית שהחזיקה אותה עם ראש מעל המים בסגמנט המשפחתיות מ-1992 וזכתה לתהילת עולם על מסלולי הראלי. ומצד שני, האימפרזה נכנסה לקפאון ברמת החדשנות והיא הולכת ומאבדת גובה מול הביקוש האדיר לרכבי SUV בין אם אלה בתוך הבית שלה או מחוצה לו. אז למרות שה-XV פופולרי יותר באירופה וגם בישראל, האימפרזה ממשיכה להיות חלק אינטגרלי עבור המותג בשווקים מסוימים, במיוחד בארצות הברית. מסיבות אלה, הדגם חודש לחלוטין והוצג רשמית במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס, קרוב קרוב לרווחים הפוטנציאלים שלו.
לאור השינויים בהרגלי הקניה, סובארו החליטו להתמקד רק בדגם האצ'בק 5 דלתות קלאסי ולהיפרד מגרסת הסדאן. היא ממשיכה להיות מבוססת על רצפת SGP שנחנכה על הדור החמישי ב-2016, אך השינויים ניכרים עליה מבחוץ ומבפנים, ללא שינוי דרמטי במידות המקוריות. העיצוב קיבל השראה בעיקר מהקרוסטרק/XV עם חתימת פנסים חדשה מלפנים ומאחור, פגושים שונים, חישוקים חדשים וקצת ליטושים בפינות, פנסי הערפל וקווי המתאר בדלתות. סובארו טוענים שהשלדה הוקשחה ב-10% שתורמים לאיזון מיטבי של המשקל ולביצועים טובים יותר.
אותם ביצועים נעזרים בשתי יחידות כוח די מובחנות; הדגם הבסיסי מצויד ב-2.0 ל' בנזין אטמוספרי (בוקסר, כרגיל) ארבע בוכנות עם הספק מרבי של 152 כ"ס. מעליו חטיבת כוח חדשה בנפח 2.5 ל' בהספק מוגבר ל-182 כ"ס ו-24 קג"מ. שני המנועים מוצמדים לתיבת הילוכים רציפה המדמה העברה מדורגת של 8-מהירויות והנעה כפולה סימטרית. בחבילות ספורט ו-RS, קיים גם תפעול מנופים מגלגל ההגה ובקרת נהיגה סלקטיבית עם מספר מצבי כיול.
כל הדגמים מצוידים במערכות הבטיחות EYESIGHT כולל התרעה על המצאות ילד במושב האחורי. החידוש העיקרי באימפרזה 2023 מצוי במערכת המדיה; זו מאמצת את בקרת ה-11.6 אינץ' של ההיצע עם תאימות אלחוטית לאנדרויד ואפל. בגרסאות בכירות גם מערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון עם 10 רמקולים, גג שמש פנורמי, מושבים ספורטיביים עם תפעול חשמלי (10 כיוונים), ריפודים שונים, דיפוני דמוי קרבון, מושבים מחוממים, לוגואים RS וכניסות USB מאחור.
סובארו טוענים במקביל לחיזוק בתחום חווית המשתמש גם לצמצום הרעשים מבחוץ (בין היתר כדי לנטרל את רעשי התיבה הרציפה בעת מאמץ) וכן כי נעשו מאמצים להציע איכות נסיעה נינוחה יותר מבעבר על ידי בחינה מחודשת של הבולמים והקפיצים, שימוש במערכת בלימה מחוזקת ולחובבי הנהיגה גם היגוי שמקורו בדגמי WRX.
המחירים של האימפזרה בארה"ב יחלו ב-20 אלף דולר החל מהרבעון השני של השנה הבאה. האימפרזה נמכרת בישראל באמצעות סמלת, אך שיווק הדור החמישי פסק. בשנה הקודמת נמכרו בארץ כ-40 רכבי סובארו אימפרזה. השנה הטובה ביותר שלה בעשור האחרון נרשמה ב-2015 כשנמסרו כמעט 2000 יחידות ב-12 חודשים.