יבואנית רכבי מרצדס, כלמוביל הציגה היום (ג') בהרצליה את הדור החדש של ה-SUV הקומפקטי מרצדס GLC, שהפך מאז 2015 לנמכר ביותר של החברה ולדגם אסטרטגי (בארה"ב למשל גוזל נתח של 20% מסך מכירות המותג). ה-GLC הוא המשך ישיר לשושלת ה-GLK ויימכר בארץ עם שלוש גרסאות הנעה שונות ומפרטי אבזור מובחנים ונבחרת עמוקה של מערכות בטיחות מתקדמות. במסגרת השקתו, כלמוביל גם הודיעה על מסגרת אחריות מורחבת משלוש שנים לארבע שנים על רכבי המותג הגרמני החל ב-2023 (ינואר) עבור כל הדגמים, או 100 אלף ק"מ - המוקדם ביניהם.
ה-GLC גדול מקודמו בחלק מהפרמטרים ומאמץ פרופורציות מעט יותר עגלגלות עם שינויים בקו הפנסים בחזית וכן מאחור יחד עם שינויים מסוימים בקו המותניים. הוא צמח בשישה סנטימטרים, בסיס הגלגלים גדל במעט, הוא צר יותר ונמוך בכמה מילימטרים שקשה להבחין בהם, וכן נפח תא המטען מציע כעת 620 ל' לעומת 550 ל' בדגם היוצא (בגרסאות עם מנועי בנזין). עוד נמסר כי מפשקי הסרנים הורחבו, וכן כי מצויד כעת במערכת מתלים איכותית יותר ובידוד רעשים אפקטיבי מבעבר.
הוא ימכר בצימוד אל שתי חבילות אבזור ושני מנועים; בגרסה הבסיסית, ה-200GLC עושה שימוש במנוע בנזין 2.0 ל' 4-בוכנות מחובר אל מערכת מיקרו היברידית מסורתית המסתייעת במצבר 48 וולט כדי לחסוך באנרגיה. ההספק המרבי הוא 204 כ"ס ו-32 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות וצריכת דלק ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר. מעליו, גרסת ה-300glc עם הספק מרבי של 258 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות.
הדגם הבכיר בשלב זה הוא ה-GLC-300 E-4MATIC בטכנולוגיית פלאג-אין עם סוללת 31 קווטש ברצפה. זה מחלץ 313 כ"ס ו-56 קג"מ, ומאפשר נסיעה על טהרת החשמל למרחק של 119 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. במסופים מהירים ניתן להטעין את הסוללה בשישים דקות בלבד. כל המנועים והגרסאות מחוברים אל תיבת תשע מהירויות אוטומטית.
כל מערכות הפנים נוצרו בהשראתה של ה-S קלאס האחרונה, עם מערכת אחורית מסוג MBUX כולל תפעול קולי רב שכבתי למספר גדול של פונקציות, עם שני צגים דיגיטליים מחוברים בגדלי 12 אינץ'. בציוד התקני תאורת אווירה 64 גוונים, גג זכוכית פנורמי, בקרת אקלים דו אזורית, גימורי עץ, מערכת שמע תשעה רמקולים, תאורת LED אדפטיבית ועוד. גרסאות מורחבות כוללות בנוסף לכך מתלי אוויר, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם תצוגה תלת ממדית, במת סאונד של ברומסטר עם 15 רמקולים, תצוגה עלית ותאורה קדמית דיגיטל לייט עם מיליון פיקסלים בכל יחידה וטווח תאורה משופר.
המחירים יחלו ב-470 אלף שקלים, ומסתיימים ב-630 אלף שקלים לחבילת פלאג-אין הייבריד עם AMG ליין פלטיניום.
ביבואנית כלמוביל מעריכים כי בשנה הבאה, אחד מכל שלושה כלי רכב של מרצדס שיימכרו בישראל יהיו מחושמלים. את שנת 2022 תסיים חברת מרצדס בישראל במקום הראשון מבין מותגי היוקרה המבוססים עם כ-4000 מסירות (עליה של כ-15% בהשוואה לאשתקד), חמישית מהן מצוידות מערכת הנעה חשמלית. במקום השני ב.מ.וו ובמקום השלישי חברת אאודי.