החלום הגדול של איתמר איינהורן - הרוכב המקצוען המצליח ביותר בהיסטוריה של ענף האופניים הישראלי - יתגשם מחר (שבת) בצהריים בפריז כאשר המירוץ האולימפי יצא לדרך, ובפעם הראשונה מאז אולימפיאדת רומא 1960 יהיה שם יצוג כחול לבן. את המקום שלו באולימפיאדה הוא השיג בזכות, כספק הנקודות העיקרי במאבק להשגת הכרטיס למירוץ הכביש הראשון של ישראל מאז הופעתם של הנרי אוחיון וז׳אק בן דוד באולימפיאדת רומא.
אבל הרוכב בן ה-26 ממודיעין, מביא עימו את הניסיון מאליפות העולם בעונה שעברה בגלזגו, למירוץ ארוך בצורה יוצאת דופן (270 ק״מ) ושפע של עליות קצרות וחדות - גרסה אולימפית של קלסיקה בלגית. המרוץ יתחיל בטרוקאדרו יעבור למערב פריז, משם לדרום העיר ולאחר מכן יגיע למרכז עם שתי הקפות של 18.5 ק"מ, כולל מספר אבני שפה בדרך. 90 רוכבים יעשו את הדרך הארוכה (רכיבה של למעלה מ-6 שעות), כאשר הישראלי יצטרך לעמוד גם במגבלת הזמן כדי לרשום תוצאה.
איינהורן אמר לקראת התחרות: "יש הרבה לחץ, ולא רק אצלי. דיברתי והתייעצתי עם רוכבים, כולל חמשת רוכבי הקבוצה שלי ישראל פרמייר טק שיתחרו לצדי - ואף אחד לא יודע באמת איך יתפתח המרוץ הזה. יכול להיות שיתחיל רגוע ויכול להיות בדיוק ההפך - שתהיה מלחמה אין סופית על בריחה. החלטתי שלא לנסות לצאת לבריחה. אני חושש מלבזבז אנרגיות מיותרות".
איינהורן יקווה להמנע מהורדת האופניים שלו מהכביש כמו שקרה בגלזגו וחולם הכי רחוק: ״החלום הכי פרוע שלי זה לסיים בטופ 20. זה יהיה קשה מאד, והישג מטורף ממש אם אצליח במשימה. אני חייב לא לוותר, תמיד לשמור על אופטימיות, לרכוב חכם ולשמר אנרגיות לרגעים הקריטיים כדי להמנע מתסריט שבו המירוץ נכנס למהירויות שיא ואני מוצא את עצמי כמעט לבד ובסכנה לא לסיים. אבל אני חדור אמונה בעצמי ובמה שאני מסוגל להשיג״. איינהורן, יש להזכיר, היה לישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית וניפק נצחונות במירוצים מקצועניים. השנה כבר ניצח ארבעה מירוצים במדי קבוצתו ״ישראל פרמייר טק״.
איינהורן: ״זה מאד מרגש אותי. ללא ספק ,הרגע החשוב בקריירה שלי עד היום. הגעתי לפריז כבר לפני 5 ימים כדי לספוג את האווירה בכפר האולימפי ולהסתגל. מצד אחד זה מעצים את החוויה. מצד שני זה היה כרוך בלא מעט סיבוכים לוגיסטיים, אתה צריך להכנס לאוטו וליסוע חצי שעה - רק כדי להתחיל להתאמן. חוץ מזה, הקפדתי לא לצאת מהכפר האולימפי. אפילו לא כדי לעודד את חברי המשלחת האחרים. עשיתי הכל לא להכביד על הגוף שלי. אזדקק לכל גרם אנרגיה״.
אבל הרוכב בן ה-26 ממודיעין, מביא עימו את הניסיון מאליפות העולם בעונה שעברה בגלזגו, למירוץ ארוך בצורה יוצאת דופן (270 ק״מ) ושפע של עליות קצרות וחדות - גרסה אולימפית של קלסיקה בלגית. המרוץ יתחיל בטרוקאדרו יעבור למערב פריז, משם לדרום העיר ולאחר מכן יגיע למרכז עם שתי הקפות של 18.5 ק"מ, כולל מספר אבני שפה בדרך. 90 רוכבים יעשו את הדרך הארוכה (רכיבה של למעלה מ-6 שעות), כאשר הישראלי יצטרך לעמוד גם במגבלת הזמן כדי לרשום תוצאה.
איינהורן אמר לקראת התחרות: "יש הרבה לחץ, ולא רק אצלי. דיברתי והתייעצתי עם רוכבים, כולל חמשת רוכבי הקבוצה שלי ישראל פרמייר טק שיתחרו לצדי - ואף אחד לא יודע באמת איך יתפתח המרוץ הזה. יכול להיות שיתחיל רגוע ויכול להיות בדיוק ההפך - שתהיה מלחמה אין סופית על בריחה. החלטתי שלא לנסות לצאת לבריחה. אני חושש מלבזבז אנרגיות מיותרות".
איינהורן יקווה להמנע מהורדת האופניים שלו מהכביש כמו שקרה בגלזגו וחולם הכי רחוק: ״החלום הכי פרוע שלי זה לסיים בטופ 20. זה יהיה קשה מאד, והישג מטורף ממש אם אצליח במשימה. אני חייב לא לוותר, תמיד לשמור על אופטימיות, לרכוב חכם ולשמר אנרגיות לרגעים הקריטיים כדי להמנע מתסריט שבו המירוץ נכנס למהירויות שיא ואני מוצא את עצמי כמעט לבד ובסכנה לא לסיים. אבל אני חדור אמונה בעצמי ובמה שאני מסוגל להשיג״. איינהורן, יש להזכיר, היה לישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית וניפק נצחונות במירוצים מקצועניים. השנה כבר ניצח ארבעה מירוצים במדי קבוצתו ״ישראל פרמייר טק״.
איינהורן: ״זה מאד מרגש אותי. ללא ספק ,הרגע החשוב בקריירה שלי עד היום. הגעתי לפריז כבר לפני 5 ימים כדי לספוג את האווירה בכפר האולימפי ולהסתגל. מצד אחד זה מעצים את החוויה. מצד שני זה היה כרוך בלא מעט סיבוכים לוגיסטיים, אתה צריך להכנס לאוטו וליסוע חצי שעה - רק כדי להתחיל להתאמן. חוץ מזה, הקפדתי לא לצאת מהכפר האולימפי. אפילו לא כדי לעודד את חברי המשלחת האחרים. עשיתי הכל לא להכביד על הגוף שלי. אזדקק לכל גרם אנרגיה״.
הרוכבים הפייבוריטים לזכיה במרוץ של למעלה מ-2,200 מטרים של עליות מצטברות הם בדרך כלל אלופי עולם לשעבר ורוכבי קלאסיקות מצטיינים, כמו האלוף אולימפי בנג"ש רמקו אבנפול, מדס פדרסן, ווט ואן ארט, מאתיו ואן דר פול וז`וליאן אלאפיליפ התקווה הצרפתית. שימו לב גם לאלוף האולימפי באופני הרים טום פידקוק, יספר סטיובן, אלברטו בטיול ומתיאו יורגנסן. בשל ההגבלה של 4 רוכבים מכל מדינה ובהיעדר מכשיר קשר, יהיה מאוד קשה לשלוט במרוץ האולימפי, בניגוד למרוצי כביש אחרים.
פרט לאיינהורן, לקבוצת האופניים המקצוענית ישראל פרמייר טק יהיה יצוג נכבד במירוץ האולימפי: דרק ג׳י ומייק וודס (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה), קורבין סטרונג (ניו זילנד) וסטיבי וויליאמס (בריטניה).
פרט לאיינהורן, לקבוצת האופניים המקצוענית ישראל פרמייר טק יהיה יצוג נכבד במירוץ האולימפי: דרק ג׳י ומייק וודס (קנדה), סיימון קלארק (אוסטרליה), קורבין סטרונג (ניו זילנד) וסטיבי וויליאמס (בריטניה).