תעריפי הנסיעה ברכבות הקלות בגוש דן ובירושלים זינקו אתמול (שלישי) מ-6 שקלים ל-8 שקלים, תוספת של 33% במחיר, והעלאה דומה צפויה בחודש אפריל בכלל שירותי התחבורה הציבורית. לאחר ההעלאה, המחיר של נסיעה עירונית בודדת בתחבורה ציבורית בישראל גבוה מהממוצע במדינות ה-OECD, כך לפי נתוני אתר Numbeo, שמתמקד בנתוני יוקר המחיה.

לפי נתוני האתר, ישראל ממוקמת במקום ה-15 מבין 37 מדינות ה-OECD שהמחיר לנסיעה בודדת בתחבורה ציבורית זמין עבורi. המחיר הממוצע לנסיעה בודדת באותן המדינות עומד על 7.07 שקלים, בעוד שבישראל הוא יעמוד על 8 שקלים לאחר גל ההעלאות - פער של 12%.

בשווייץ מחיר נסיעה בודדת הוא היקר ביותר במדינות ה-OECD, ועומד על 14.01 שקלים. לאחר מכן מגיעות נורווגיה (13.5) והולנד (12.21), ובתחתית הרשימה ניתן למצוא את מקסיקו (2.1), טורקיה (2.06) ולוקסמבורג (חינם).

העלייה במחירי התחבורה ציבורית החלה בקיץ האחרון, כשמחיר הנסיעה עלה מ-5.5 שקלים לנסיעה עירונית בודדת ל-6 שקלים. כעת כאמור תירשם עלייה נוספת, והמחיר החדש יעמוד על 8 שקלים. בסך הכול מדובר בעלייה של כ-45% ב-7 חודשים.

 

פרטי העלאת התעריפים:

  • נסיעת המשך מאוטובוס לרכבת קלה, תחויב ב-2 שקלים נוספים מה"ערך הצבור" בכרטיס הרב-קו בנסיעה בקוד מחיר עד 15 ק"מ.
  • ברכישה של נסיעה בודדת בעלות של 8 שקלים תתאפשר נסיעה חופשית למשך 90 דקות גם באוטובוס.
  • מדובר בהעלאת מחירים שהיתה צפויה להיכנס לתוקף כבר ביולי האחרון במקביל להעלאת תעריפי כלל אמצעי התחבורה הציבורית, אך נדחתה ל"תחילת 2025" וכעת יוצאת לפועל.

הרכבת הקלה ביפו (צילום: רויטרס)
עלייה של 33% במחיר נסיעה ברכבת הקלה|צילום: רויטרס