בנמל התעופה בן גוריון נערכים לימי השיא של תקופת החגים. עם יותר מ-2 מיליון נוסעים שיעברו בנמל התעופה רק בחודש ספטמבר, ואחרי שנדמה שזמני התורים התקצרו מאוד, בעיה קריטית מטרידה את מנוחתם של הטייסים - העופות הדורסים שנמצאים סביב מסלולי ההמראה.
עו"ד יצחק רז, לשעבר החוקר הראשי של משרד התחבורה לתאונות אוויר, סיפר: "כשמטוס מגיע במהירות ופוגע בהם, מספיק שבר הכי קטן כדי שחלקי מתכת מהלהבים ייכנסו פנימה למנוע. אלו יכולים לגרום לגריסת המנוע ולאובדן מנוע".
רק לאחרונה, בתחילת חודש אוגוסט, מטוס אל על שב על עקבותיו לאחר שבמהלך ההמראה פגע בציפורים. כשהמטוס נמצא כבר היה מדרום לקפריסין, הוא חזר לנחיתה בנתב"ג. ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל, אמר: "החשש הוא שאיה נשאבת לתוך מנוע של מטוס כזה. אני לא מדבר כבר על מה קורה לאיה, אבל מה קורה למנוע של המטוס? זה אירוע בטיחות אווירי פר-אקסלנס".
צפרי קק"ל היו עדים השבוע לסכנה נוספת, כשמטוס נוסעים שהתקרב לנחיתה בנתב"ג נכנס אל תוך להקת ציפורים, ציר נדידה של עופות דורסים. יגאל סימן טוב, צפר מתנדב בקק"ל תיאר: "בכל פעם שאני רואה להקת שקנאים מתקרבת אני ממש בחרדה שהמטוס לא יבוא לתוך השקנאים. מפחיד, פשוט מפחיד מה שקורה פה". הצפר הראשי של קק"ל, צ'רקה, הוסיף: "היום לדוגמה הם הסיטו את נתיב הגישה יותר מזרחה וזה הכול בסדר. יש ימים שזה פשוט מתלכד על הציר שלנו. זה פשוט אסון".
בקק"ל פנו לרשות שדות התעופה והתריעו על התופעה המדאיגה של התלכדות הציפורים על אחד מנתיבי הגישה לנחיתה בנתב"ג של מטוסי הנוסעים המגיעים מצפון לדרום. צ'רקה הסביר: "דווקא נתיב הגישה הזה לנתב"ג הוא כנראה נתיב חדש ולכן היה חשוב לנו מאוד מאוד להרים דגל לרשות שדות התעופה ולהגיד להם - תשימו לב. בחודשים האלה של הנדידה, אנחנו מדברים על ספטמבר-אוקטובר, זה הכול, בחודשים האלה שימו לב, תיזהרו, תשנו את נתיב הגישה".
בכל העולם מתמודדים עם הבעיה של הציפורים סביב שדות התעופה. רק לפני כ-3 שנים המריא מטוס של חברת תעופה רוסית בשדה תעופה ליד מוסקווה, ובסוף ריצת ההמראה עבר בתוך להקת ציפורים שפגעו במנועיו. המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום על הגחון בשדה תירס, וכפי שתואר בכלי התקשורת, נוסעים שהביטו מהחלון, ראו להבות יוצאות מהמנוע לאחר פגיעה של ציפור.
כבר מחר צפויים לעבור בנתב"ג מעל ל-85 אלף נוסעים, בתקווה שעניין הציפורים ייפתר במהרה ולא יגרום לעיכובים בלתי צפויים בהמראות ובנחיתות.