"ב-7 באוקטובר התפכחנו": ביממה האחרונה החל להיות מופץ קמפיין חדש בשם "התפכחות" הקורא לממשלת ישראל להשהות את הכניסה הקרקעית לרצועה, ו"לשטח את עזה" מהאוויר. במסגרת הקמפיין, שעליו לא חתום שום גוף רשמי, הופקו סרטוני וידאו שעלו גם ברשתות החברתיות. בין האנשים ששיתפו את הקמפיין ישנם מספר אישים המקורבים לראש הממשלה, בהם ארז תדמור, לשעבר יועץ בלשכת נתניהו, העיתונאי אראל סג"ל והפובליציסט גדי טאוב.
אם באמת התפכחנו המבחן הראשון שלנו הוא להתנער מהמוסר המעוות ומהמגבלות הבלתי אפשריות ששמנו על ידי הלוחמים מזה למעלה מ-30 שנים.
— ארז תדמור@ereztadmor (@tadmorerez48) October 22, 2023
הלוחמים שלנו מוכנים לסכן את חייהם למען המדינה, אבל חובתנו לצמצם את הסיכון למינימום ההכרחי.
לפני כניסה קרקעית חייבים להשמיד מהאוויר את המנהרות בעזה תחתית. pic.twitter.com/MYcYPomGDb
הקמפיין כולל גם אתר מושקע שקם בימים האחרונים ומכיל סרטונים וחומרי הסברה, ונושא את הכותרת "ב-7 באוקטובר התפכחנו, לא נחיה לצד השטן הנאצי". גם באתר לא ניתן למצוא כל גוף הלוקח אחריות על הקמפיין. "השלב הראשון הוא להבין את מה שאמור היה להיות מובן מאליו: לא מסכנים חיי לוחמים לשווא", נכתב בו, "ולכן משטחים את עזה. את עזה עלית ואת עזה תחתית".
לפי דיווח שפורסם ב"הארץ", מי שעומדים מאחורי הקמפיין הם רן ברץ, לשעבר דוברו של ראש הממשלה נתניהו, ועורך האתר השמרני מידה ד"ר אסף מלאך, מייסד המכללה למדינאות. לפי אחד הדיווחים גם ח"כ עמית הלוי מהליכוד שותף למיזם הזה.
בדיקה של כתובת האתר מגלה כי הוא שייך לחברה בשם "בוטיק מיתוג ושיווק" הממוקמת במבשרת, ומספר הטלפון שלה הוא מספרו של נריה ותקין: איש יחסי ציבור ומיתוג העובד בדרך כלל עם אנשי הציונות הדתית, ועבד בעבר עם השרה עידית סילמן. על פי דיווח של כתבנו עמית סגל, במשרדו של ותקין התנהלה הפגישה בין נתניהו לסילמן, לילה לפני עריקתה מממשלתו של נפתלי בנט.
בשעות האחרונות כל אלו שמהדהדים את המסרים של נתניהו התחילו לכתוב בצורה מתוזמרת שצריך לדחות את הכניסה הקרקעית, רק אני מרגיש דז'ה וו לצוק איתן? ממשלת ישראל מפעילה לוחמה פסיכולוגית נגד האזרחים שלה? pic.twitter.com/WMFrOuiRM2
— ראובן כץ (@reuven_cazh) October 22, 2023
קמפיין מעין זה העולה בזמן מלחמה הוא אירוע חריג מאוד, ודאי באגף הימני יותר של המדינה. רבים ברשתות החברתיות תהו כיצד מופק קמפיין המנסה להשפיע על דעת הקהל בזמן מלחמה, כשאף גורם רשמי אינו מוכן להיות חתום אליו. הקמפיין אף מעלה שאלות מדוע צריכים אנשים המקורבים לאנשי הקואליציה להשפיע על הקהל מבלי לעמוד מאחורי המסרים אותם הם מפיצים.
בעקבות הפרסום דוברו לשעבר של נתניהו, רן ברץ, הודה בציוץ בטוויטר כי אכן הקים את המיזם יחד עם ד"ר אסף מלאך. לדבריו, הקמפיין עצמאי ואין לו כל קשר לנתניהו. "אני אולי 'מקורב לשעבר'", צייץ. "חודשים רבים שלא נפגשתי ולא דיברתי עם נתניהו או מישהו מסביבתו. את המסר שלנו אנחנו דורשים גם מנתניהו".