ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא לטיסה רשמית ראשונה במטוס "כנף ציון" בביקורו בוועידת האקלים באיחוד האמירויות בנובמבר הקרוב. צוות המטוס אויש והתלווה היום (שני), כחלק מההתלמדות, לפמליית ראש הממשלה בביקורו בקפריסין.
המטוס, שמכונה "האייר פורס 1 הישראלי", שודרג בעלות של מאות מיליוני שקלים וקורקע במשך חודשים בתקופת הממשלה הקודמת. זאת לאחר שראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד השבית אותו ואף העלה את האפשרות למכור אותו כמטוס אזרחי לכל דבר, על רקע הביקורת הציבורית כי מדובר בתהליך עקום ובזבזני.
פרויקט עתיר משאבים - שנמשך שנים
מדובר בפרויקט עתיר משאבים שנמתח על פני כמה שנים. דגם המטוס מסוג 767 הוא ישן יחסית, כבר יותר מבן 20, שעבר שיפוץ, שדרוג והתאמה מיוחדים כדי לשמש את הנשיא וראש הממשלה בנסיעותיהם הרשמיות לחו"ל. כך הוא נראה.
מאחורי תא הטייס שבחרטום המטוס נמצא חדר העבודה של ראש הממשלה. צמוד אליו מאחורה נמצא חדר השינה עם שירותים ומקלחון, ובהמשך נמצא מטבח מאבוזר.
בהמשך ישנו חדר הדיונים, שם יכול ראש הממשלה לקיים פגישות והתייעצויות במהלך הטיסה. סמוך לו נמצא החמ"ל - חדר המלחמה - שמצויד במסכים ומערכות תקשורת לוויינית מוצפנת, כזו שמאפשרות ניהול אירועים ומצבים מורכבים ורגישים מכל מקום על פני הגלובוס.
כשמתקדמים אל עבר ירכתי המטוס, מגיעים לאזור הישיבה לאנשי פמליית ראש הממשלה והצוות המתלווה אליו. לצדם יש את אזור העיתונאים, שם יושבת המשלחת התקשורתית שמצטרפת לנסיעותיו בחו"ל. הם ייהנו משירותי אינטרנט ומחשבים שיאפשרו לעבוד גם במהלך הטיסה.
מכיוון שמדובר במטוס כה ייחודי הוא עשוי גם להפוך למטרה. לכן הוחלט להתקין בו מערכת הגנה מפני טילי כתף "סי מיוזיק" של אלביט, מערכת שמיירטת את הטיל המאיים באמצעות קרן לייזר. בנוסף, הותקנו בו מערכות הגנה נגד התקפות סייבר על המטוס.