האירוע המרכזי בשבוע האופנה שנפתח אתמול (ראשון), הוקדש למה שנקרא "תעשיית האופנה מצדיעה לתוצרת מקומית". הערב היה בחסות משרד החקלאות שהשקיע בו 600 אלף שקלים. למרות זאת שמדובר היה באירוע הצדעה למען התוצרת המקומית והחקלאים, ונעשה בחסות משרד החקלאות - לא הוזמנו החקלאים. כן הוזמנו בכירי המשרד, שהצטלמו על השטיח האדום והעלו את זה לרשתות החברתיות שלהם.
במסגרת האירוע הוצגו 14 שמלות שונות בהשראת פירות וירקות, חולצות מעוצבות, סרטון של השחקנית מורן אטיאס שותה מיץ תפוזים וגם מתחם אינסטגרם שהיה אמור לקדם את החקלאות הישראלית, בו היו אמורים הנוכחים להצטלם ולהעלות לרשתות. האירוע המאוד יקר הזה מגיע בתקופה שבה שר החקלאות ומשרד האוצר מריצים עוד קמפיינים בניסיון שלהם להוריד את יוקר המחייה.
ממשרד החקלאות נמסר: "השילוב בין חקלאות כחול לבן לחקלאות מקומית היא ייחודית, וחלק בלתי נפרד מהמהלכים שאנחנו מקדמים לטובת החקלאות הישראלית וחיזוק הגאווה בתוצרת המקומית בכל תחומי החיים. שבוע האופנה הוא פלטפורמה שיווקית הפונה אל קשת קהלים רחבה וזו הזדמנות פז להתגאות בתוצרת החלקאית הישראלית המובחרת שלנו כמו גם בחקלאים המצוינים".