>> להאזנה לכל הפרקים של "אחד ביום" לחצו כאן
חוק המטרו נועד לזרז את קידום פרוייקט התשתיות הגדול שידעה ישראל, הקמת רכבת תחתית במרכז הארץ. הקואליציה מתאמצת להעבירו עוד לפני פיזור הכנסת, אולם מו"מ עם האופוזיציה שנוגע דווקא למועד הבחירות מסכן את המהלך.
"כשאתה רוצה לחפור רכבת תחתית בהיקפים כאלה אתה צריך לסלק מהדרך ולהעתיק קווי ביוב, קווי חשמל, קווי מים", הסבירה העורכת הכלכלית קרן מרציאנו על מהות החוק והוסיפה: "החוק הזה למעשה מורה לכל הרשויות, לכל גופי התכנון, לחברת חשמל, למקורות שזה מבחינתנו נושא בעדיפות לאומית. בכל פעם שנצטרך לעשות משהו בשביל המטרו אתם תצטרכו לעשות אותו בעדיפות עליונה".
הפעם "באחד ביום": קרן מרציאנו ותמיר כהן, סמנכ"ל אסטרטגיה ותפעול בחברת אקסודיגו ולשעבר רכז המטרו באגף התקציבים במשרד האוצר, על חשיבות הפרוייקט העצום לתחבורה והכלכלה הישראלית - והסכנה כי יתעכב בגלל פוליטיקה.