3.8 מיליון כלי רכב מנועיים היו בישראל בשנת 2021, גידול של 4.1% לעומת שנת 2020 - כך עולה מדוח הלמ"ס שפורסם היום (ראשון). למרות מאמצי הממשלה לצמצם את מספר המכוניות על הכביש ובמקביל לפרסום הרפורמה בתחבורה הציבורית, הלמ"ס מעדכנת שמספר כלי הרכב הפרטיים גדל ב-2021 ב-4.4%.
בסוף שנת 2021 נספרו בישראל כ-3,840,104 כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-3,312,273 כלי רכב פרטיים. במספר כלי הרכב המנועיים חל גידול של 4.1%, לעומת שנת 2020. בשנת 2021, מספר כלי הרכב הפרטיים גדל ב-4.4% אחרי שבשנת 2020 היה גידול של 2.9% בלבד.
כ-405.2 אלף כלי רכב נוספו וכ-254.4 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב גדל בכ-150.8 אלף. גם רמת המינוע עלתה בישראל בהשנה האחרונה: 406 כלי רכב לכל 1,000 תושבים לעומת 397 בשנת 2020. מדובר ברמה נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.
באיזה רכב נוסעים הישראלים?
מדוח הלמ"ס עולה ש-14.1% מכלל כלי הרכב ו-5.9% מכלי הרכב הפרטיים מונעים בסולר. סך כלי הרכב ההיברידיים נאמד ב-299,644, עלייה של כ-34% לעומת שנת 2020. בנוסף בשנת 2021 היו 16,251 כלי רכב חשמליים, פי 3.6 מאשר בשנת 2020.
הגיל הממוצע של כלי הרכב בשנת 2021 היה 7.1 שנים, הגיל הממוצע של כלי רכב פרטיים – 7.0 שנים. 23.4% מכלי הרכב הנעים בישראל יוצרו ביפן, 14.6% בקוראה הדרומית ו-7.0% בטורקייה. בשנת 2021, הייתה יונדאי במקום הראשון מבין יצרני כלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו בשנה זו, וחלקה עמד על 15.4%. במקום שני הייתה טויוטה עם 14.7% מהשוק, ובמקום השלישי קיה עם 14.0%.
הצבע הדומיננטי בכלי הרכב הפרטיים שעלו לכביש בשנת 2021, הוא לבן (46.5%). הצבע הדומיננטי במצבת כלי הרכב הפרטיים הוא אפור, 36.6% מסך כלי הרכב.
המעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים של סך כלי הרכב עלתה ל-5.5 תאונות ל-1,000 כלי רכב, (עלייה מ-5.3 בשנה הקודמת). המעורבות של משאיות מעל 34 טונות הייתה 7.7 תאונות ל-1,000 כלי רכב בשנת 2021, עלייה מ-7.6. המעורבות של אופנועים הייתה 14.7 ל-1,000 אופנועים, ירידה מ-15.1 ב-2020. המעורבות של אוטובוסים הייתה 23.8 ל-1,000 אוטובוסים, עלייה מ-23.2 בשנת 2020.