השיבושים ב-GPS בכל רחבי הארץ גרמו לתקלות חמורות בכלל השירותים מבוססי המיקום. אפליקציות כמו וולט להזמנת משלוחים, גט להזמנת מוניות, אפליקציות להשכרת מכוניות וקורקינטים ואפילו כרטוס של נסיעה בתחבורה הציבורית, כולם חווים תקלות חמורות ומשבשים את החיים במרכז הארץ ובירושלים.
האפליקציות הראשונות שמושפעות מהשיבושים הן אפליקציות המפות. גם וויז, גוגל מפות ואפליקציית המפות של אפל לא יכולות להראות מיקום מדויק של משתמשים, ואי אפשר להשתמש בהן לניווט בזמן אמת. המצב הזה קיים כבר כמה חודשים באזור הצפון, אך מגיע עכשיו לכל חלקי הארץ.
אפליקציות כמו פנגו ומוביט משתמשות במיקום על מנת לאפשר למשתמשים לתקף את נסיעתם בתחבורה ציבורית באוטובוס, ואף בודקת מיקום מדויק על מנת לתקף את הכרטיס ברכבת או בקו האדום של הרכבת הקלה. בעקבות השיבושים, משתמשים רבים מדווחים כי הם לא מצליחים לתקף את נסיעתם. ממוביט פנגו נמסר כי "החברה פועלת יחד עם משרד התחבורה למציאת פתרונות תיקוף חלופיים במקרי שיבושי GPS ותקלות אחרות כתוצאה מהמצב".
גם אפליקציית המשלוחים וולט חווה קשיים בשל השיבוש ב-GPS. בוולט מסרו כי "השיבושים עשויים לגרום לעיכובים בזמני המשלוח. שירות הלקוחות תוגבר על מנת לתת מענה לשליחים, ללקוחות ולבתי העסק". משתמשים דיווחו כי אחרי שהזמינו משלוח בוולט, האפליקציה הראתה להם זמן הגעה משוער של שעות. למרות זאת, בוולט הדגישו כי אם מזינים באופן ידני את כתובת המשלוח, השירות פועל כרגיל.
משתמשים דיווחו גם על בעיה בהשכרת קורקינטים באפליקציות כמו בירד, ליים ודוט. בשל השיבוש ב-GPS, המערכת אינה מזהה את מיקום המשתמש ואינה יכולה להראות לו קורקינטים בסביבתו. בחלק מהחברות אי אפשר גם להפעיל את הקורקינט עצמו אם נתקלים בו ברחוב. בבירד מסרו שהבעיה טופלה וכי ניתן למצוא ולהפעיל השכרת קורקינטים בשירות.
גם אפליקציית אוטותל להשכרת מכוניות לטווח קצר בתל אביב חווה שיבושים. בשירות הציעו ללקוחות להתקשר למוקד מיוחד על מנת שיוכלו לעזור במציאת מכונית בסביבתם.
במערך הסייבר נתנו הבוקר הנחיות על מנת להתמודד עם השיבושים באפליקציות המפות:
- לניווט - הורדת מפות לשימוש אוף-ליין בגוגל מפות: הגדרות - כשאין חיבור לאינטרנט - מפות אופליין - בחירת מפה משלך - בחרו את המפה הרלוונטית ושמרו (ייתכנו הגדרות שונות בטלפונים שונים).
- באפליקציות מבוססות מיקום לשירותי הזמנת אוכל: ניתן להזין את הכתובת הרצויה בשדה של כתובת למשלוח.
- לניווט בתחבורה ציבורית: ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי של משרד התחבורה או להיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.