טיקטוק משווקת את עצמה כפלטפורמת צפייה שבה כל משתמש יכול להגיע לכמה שיותר צופים, אך נתונים חדשים מראים עד כמה מעט מאוד יוצרים מגיעים לרוב מוחלט של המשתמשים באפליקציה. לפי ניתוח נתונים שערכה חברת PEX, שיעור זעום של 5% מכל סרטוני הווידאו בטיקטוק אחראים ל-89% מכלל הצפיות.
משמעות הנתונים היא שכל יתר 95% הסרטונים שמועלים לטיקטוק מגיעים לשיעורים מצומצמים מאד מהקהל. למעשה, אף שטיקטוק טוענת שהאלגוריתם שלה מספק למשתמשים תוכן מותאם אישית בלשונית for you, הרוב המוחלט של המשתמשים צופה באותם 5% מהסרטונים הפופולרים בפלטפורמה.
נתוני PEX מעלים כי גם אצל המתחרים של טיקטוק התמונה דומה. 3% מהסרטונים באינסטגרם אחראים ל-83% מהצפיות ובפייסבוק 2% מהסרטונים אחראים ל-86% מהצפיות. ביוטיוב, שירות הווידאו הדומיננטי ביותר, 0.77% מהסרטונים אחראים ל-82% מהצפיות.
משמעות הנתונים היא שבכל פלטפורמות הווידיאו הפופולריות ברשת שיעור מזערי מהסרטונים גורף את הרוב המוחלט של תשומת לב הצופים. שאר הסרטונים ויוצרי התוכן שלהם נאלצים להסתפק בנתח עוגה קטן משמעותית, ולהיאבק על פירורים ממנו. למרות האלגוריתמים המתוחכמים ששירותי התוכן מתהדרים בהן והשיח על העדפות המשתמשים, הפלטפורמות פשוט מספקות לרוב הגולשים את אותם סרטונים שוב ושוב.
נתון מעניין אחר במחקר הוא ש-85% מהסרטונים בטיקטוק כוללים מוסיקה. המחקר אינו מציין באיזו מוסיקה מדובר, אך מדובר בנתון מעניין על רקע הסכסוך בין טיקטוק וענקית המוזיקה יוניברסל, שמשכה את קטלוג השירים שלה מפלטפורמת הסרטונים בטענה שהתמלוגים שטיקטוק משלמת לה אינם משתלמים.