האם גוגל ומטא שיתפו פעולה בפרויקט סודי שהתמקד במודעות לצעירים? כך טוענים הרגולטורים האירופאים, שביקשו משתי החברות מידע ומסמכים אודות הפרויקט. לפי חשיפה של ה- FT, גוגל סייעה למטא בפרויקט שיווק סודי שמטרתו הייתה לפנות לבני 17-13 שמשתמשים ביוטיוב - חברה-אחות של גוגל - וזאת כדי לקדם את אינסטגרם שבבעלות מטא.
על פי דיווח ה-FT, השותפות, שהתמקדה בארה"ב והייתה אמורה להפוך לגלובלית, בוטלה מאז. עם זאת, גורמים באיחוד האירופי החלו לבדוק את השותפות ואספו מידע שנשלח לרגולטורים, הבוחנים אם לנקוט צעדים. לפי הסכם הפרטיות של גוגל עצמה, החברה אינה אוספת מידע על ילדים מתחת לגיל 18 ומטה. כך שאם הפרויקט אכן יצא לפועל, מדובר בעבירה לא רק על החוק האירופאי אלא גם בהפרה של הסכם המשתמשים של גוגל עצמה.
דובר מטעם גוגל מסר ל-FT: "אמצעי ההגנה שלנו להגנה על בני נוער, כמו איסור על התאמה אישית של פרסומות, הם מהמובילים בתעשייה". בגוגל טוענים בנוסף כי הנחו מחדש את צוותי המכירות והפרסום שלהם בנוגע לתקנות של גוגל בכל הנוגע בפרסום לצעירים.
מוקדם יותר השנה השיקה מטא שיפורים בפרטיות ובכלי בקרת הורים עבור חשבונות אינסטגרם של משתמשים מתחת לגיל 18, כחלק משדרוג משמעותי שנועד להתמודד עם דאגות הולכות וגוברות לגבי ההשפעות השליליות של הרשתות החברתיות.