גולשי האינטרנט האמריקנים בילו במהלך חודש מאי האחרון לא פחות מאשר 53,457,258 מיליארד דקות ברשת החברתית פייסבוק, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה אתמול חברת המחקר "נילסן". המחקר שופך עוד קצת אור על הגולשים באינטרנט, בעיקר האמריקניים.
ללא ספק הנתון המדהים ביותר, גם אם לא מפתיע הוא כמות הזמן האדירה שבה שהו גולשי האינטרנט האמריקניים בפייסבוק - הרבה יותר מזמן השהייה ביאהו, גוגל ו-AOL גם יחד. זמן השהייה בפייסבוק גבוה יותר גם מזמן השהייה ברשתות החברתיות והבלוגים המובילים, כגון בלוגר, טאמבלר, טוויטר ולינקדאין.
מבחינת נגישות לרשתות החברתיות המחקר של נילסן מראה גם את ההשפעה שיש לתופעת הסמארטפונים על הגולשים ברשתות החברתיות, כאשר 37% מהם גולשים באמצעות אפליקציות ייעודיות לרשתות החברתיות או דרך הדפדפן של המכשיר.
הדרך המסורתית, גלישה ישירות מהמחשב האישי, היא עדיין הדרך הפופולרית ביותר (97%). רק 3% גולשים לרשתות החברתיות באמצעות קונסולות משחק.
בישראל: רוב הגולשים בפייסבוק - גברים
כשזה מגיע למשחקים, גם בסמארטפונים מדובר בקטגוריה המועדפת על הגולשים האמריקניים, כאשר 67% מהגולשים ברשתות החברתיות שמחזיקים בסמארטפון מורידים משחקים ו-60% מורידים אפליקציות של רשתות חברתיות. מצד שני, צריך לזכור, שאפליקציות של רשתות חברתיות לא מחליפים באותה התדירות כפי שעושים עם משחקים.
עוד עלה במחקר כי מספר בני ה-55 ומעלה שגולשים לרשתות חברתיות מהטלפון הנייד שלהם הכפיל את עצמו מאז השנה שעברה. נשים צופות ביותר קטעי וידיאו ברשתות החברתיות ובבלוגים, אך מצד שני - גברים צופים לאורך יותר זמן; נשים פעילות יותר בפייסבוק מאשר גברים, שמצידם יעדיפו לעשות שימוש ברשת החברתית העסקית לינקדאין.
ומה קורה בישראל? על פי הנתונים העדכניים ביותר באתר Social Bakers בישראל יש כ-3.5 מיליון משתמשים בפייסבוק, שהם כ-47% מהאוכלוסייה, ודווקא בישראל הרוב הפעיל בפייסבוק הוא גברים, המהווים 54% מהגולשים ברשת החברתית.