המסך השני (צילום: צילום מסך)
המסך השני|צילום: צילום מסך

אתם צופים בטלוויזיה וגולשים בסמארטפון בו זמנית? אתם לא לבד. תופעה המכונה "המסך השני" מגובה במחקרים חדשים, אשר חושפים כי 87 אחוזים מאיתנו מגניבים מבט ל"מסך השני" - המחשב הנייד, הטאבלט או הסמראטפון, בזמן הצפייה בטלוויזיה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעת האחרונה אנחנו עדים לשימוש גובר במכשירים חכמים ובהתמכרות למסכים. כמעט בלתי אפשרי לדמיין את חיינו בלי האור המרצד מהסמארטפונים שמחברים אותנו לאינטרנט, למידע, ובעיקר לרשתות החברתיות בשניות.

התפלגות השימוש במסך השני (צילום: NPD)
התפלגות השימוש במסך השני|צילום: NPD

צופים ורצים לספר בצ'אטים 

ממחקר חדש שערכה ענקית הטכנולוגיה גוגל עולה כי 77% מצופי הטלוויזיה מחזיקים במכשיר חכם. 88% מ-1,611 המשיבים בסקר הודו כי הסמארטפון הוא המכשיר העיקרי המהווה עבורם מסך שני, בזמן הצפייה בטלוויזיה.

למסך השני יש ערך מוסף בחוויית הצפייה. גולשים מחפשים מידע משלים אודות הסדרה או הסרט שהם צופים בו. נכנסים לצ'אטים כדי לשתף בדעותיהם וחולקים את התוכן עם חבריהם ברשתות החברתיות.

מחקר של חברת אריקסון מגלה כי 62% גולשים ברשתות חברתיות בזמן הצפייה המסורתית בטלוויזיה, ואילו 40% מהם מדווחים במדיה החברתית במה הם צופים.

הצד של מפתחי אפליקציות ותוכן

חברות התוכן קלטו את הפוטנציאל החבוי בזמן שהצופים מקדישים ל"מסך השני", והחלו לפתח יישומים מגוונים שיעשירו את חוויית הצפייה שלהם.

Shazam (שאזאם): האפליקציה המוכרת לנו מזיהוי שירים משיקה אפליקציית טלוויזיה שתתבסס גם היא על חיפוש קולי. הסאונד שדוגם הלקוח מושווה לצלילים הבוקעים מהטליווזיה, מתוך המאגר העצום של שזאם - עד שמתקבלת התאמה. כך יכולים הגולשים לגלות פרטים חדשים על התוכן הטלווזיוני בו הם צופים. החל ממידע על השחקנים, עמודי המעריצים שלהם בטוויטר ובפייסבוק, וכלה בבגדים ובאביזרים שעל הסט.

לא רק מוזיקה: תגלה לכם איזו סדרה זו (צילום: צילום מסך)
לא רק מוזיקה: תגלה לכם איזו סדרה זו|צילום: צילום מסך

zeebox: אפליקציה שפונה לבאזז ברשתות החברתיות סביב סדרה או סרט. בעזרת האפליקציה, אפשר למשל תוך כדי צפייה במשחקי הכס לצ'וטט עם אוהדים מרחבי העולם, לשאול איזה סדרות אחרות מעניינות אותם ולתכנן תזכורות לשעות הצפייה. האפליקציה גם מספקת לוח שידורים מלא של מרבית רשתות הטלוויזיה.

זיבוקס: כל הטלוויזיה בפייסבוק (צילום: צילום מסך)
זיבוקס: כל הטלוויזיה בפייסבוק|צילום: צילום מסך

נראה כי רשתות בינלאומיות וגופים מסחריים מתחילים להבין את החשיבות של תוכן משלים לחוויית הצפייה. במציאות כזו עולם הפרסום והמסחר נדרש לגלות גישה חדשה לצרכנים. ככל שהמכשירים החכמים ישודרגו והאפליקציות יותאמו לרצונו האישי של כל צופה, הממשק בין המדיה השונים יגבר וההבחנה תטושטש.