מקרר. מככב ברכב של סגן שר האוצר (צילום: קרן קאופמן)
המקרר יגיד לכם מה לאכול?|צילום: קרן קאופמן

במרכז הבינתחומי בהרצליה השיקה הערב המעבדה לחדשנות של בית הספר לתקשורת את הפיתוחים עליה עמלו הסטודנטים לאורך השנה האחרונה. בין ההמצאות - מקרר חכם שממליץ לבני הבית מה כדאי להם לאכול ומד מצב רוח שמספק סטטיסטיקות ונתונים על רמת האושר של משתמשים ברחבי הארץ.

אם אתם מתקשים לבנות תפריט אישי - זה הפתרון בשבילכם. ה-Info Fridge, שפותח על ידי הסטודנטים במעבדה, הוא למעשה מדף מקרר חכם האוגר ומציג נתונים על המוצרים המונחים עליו ומעודד בחירות תזונתיות בריאות יותר לארוחות של בני הבית. מוצרים נסרקים באמצעות בר-קוד לתוך המקרר ונשמרים במאגר נתונים. בכל פעם שפותחים את המקרר מציג המדף, את המוצרים הרצויים ביותר עבור המשתמש, על פי השילוב בין נתוני המוצר לנתוני התזונה האישיים של המשתמש.

פיתוח נוסף הוא שולחן משחק לילדים המחבר בין העולם הדיגיטלי והפיזי. המשחק מעודד התנתקות ילדים ממסכים, וחזרה לסקרנות המובנית בחקירת עצמים פיזיים בסביבת הילד. כחלק מהמשחק, הילד נדרש למצוא חפצים מצורות וחומרים שונים כדי לפתור חידות. החפצים שנבחרים ומונחים על השולחן משפיעים על העולם הדיגיטלי המוקרן על גבי השולחן.

האפליקציה Mooderator שפותחה גם היא על ידי הסטודנטים, נועדה לעורר מודעות לרגעי אושר בחיי היומיום. mooderator מאפשרת לדרג רמת אושר אישית לאורך זמן וכך יכול המשתמש לקבל תמונה מדויקת ופנימית על רמת האושר שלו, וכן להשוות עם רמת אושר של משתמשים אחרים לפי חיתוך חכם של נתונים. בנוסף ניתן לעלות לאתר רגע אושר מצולם היוצר פסיפס שלם של רגעים מאושרים מבוססי מיקום.

המעבדה לחדשנות בבינתחומי שבראשה עומדים ד"ר אורן צוקרמן וד"ר גיא הופמן עובדת בשיתוף פעולה עם גופים שונים כמו גוגל, מיקרוסופט, ג'נרל מוטורס, וג'נסיס. חלק מהפרויקטים פותחו בשיתוף המרכז לתקשורת מודעת ע"ש שרי אריסון, מכון מחקר בתוך בית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.