רחוב ארלוזרוב ישנה את פניו: הוועדה המחוזית תל אביב אישרה היום (ראשון) את התוכנית לפיתוח והתחדשות רחוב ארלוזורוב. התוכנית תשלים את פיתוחו של הרחוב, שמשתנה כבר היום עם התקדמות העבודות להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה.
התוכנית מאפשרת תוספת של כ-600 יחידות דיור לאורך הרחוב, וכוללת התחדשות של המבנים לאורך הרחוב והעצמתם בהתאמה לבינוי, על פי התוכניות לרובעים 3 ו-4 ובהתאם למיקומם לאורך הרחוב, אשר מהווה ציר מרכזי בעיר. ביחס לתחום התוכנית אשר מצוי בתחום העיר הלבנה, התוכנית שומרת על העקרונות כפי שנקבעו בהכרזת אונסקו.
גובה הבינוי משתנה מאזור לאזור, כאשר הבינוי הגבוה ביותר יהיה ממזרח לרחוב אבן גבירול - עד 10 קומות בסך הכל, ממערב לרחוב אבן גבירול בחלק הצפוני עד 8 קומות, וממערב לרחוב אבן גבירול בדופן הדרומית עד 7 קומות.
עקרון משמעותי שקבעה הוועדה הוא שקומת הקרקע וקומת הביניים במבנים החדשים, יתרמו ליצירת חזית פעילה לאורך הרחוב, כלומר בקומת הקרקע והביניים מתוכננים שימושים כגון מסחר, תעסוקה ושימושים בעלי אופי ציבורי. בנוסף, לצורך יצירת רחוב עירוני אינטנסיבי התוכנית מרחיבה את תחום הדרך לאורך הרחוב בכדי לאפשר יצירת רחוב משולב הכולל רכבת קלה, מדרכות להולכי רגל, שבילי אופניים.
רחוב ארלוזורוב מהווה כיום ציר רוחב מרכזי בעיר תל אביב-יפו, התוכנית מביאה להתחדשותו של הרחוב כך שיהווה רחוב עירוני פעיל ומרכזי בעיר. התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית תל אביב-יפו ונערכה על ידי הפלטפורמה העירונית.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב, ערן ניצן: "רחוב ארלוזורוב מהווה ציר מרכזי ביותר בתל אביב, ציר המשנה בזכות התוכנית האמורה את פניו. ביחד עם עיריית תל אביב, אישרה הוועדה את הפיכתו של רחוב ארלוזורוב לרחוב עם מרחב ציבורי נדיב, נטול גדרות, עם עדיפות לתנועת הולכי רגל ומשתמשי הרכבת הקלה. התוכנית מאפשרת את התפתחותם של מסחר ובתי קפה לאורך קו הרכבת, העוברת בליבו של הרחוב ומקדמת את חיבורו של מתחם התחבורה המרכזי של ארלוזורוב עד לשפת הים ברחוב מוצל, נעים ומזמין".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, ארז בן אליעזר: "מדובר בתוכנית חשובה בלב המטרופולין, אשר נהנית מהקו הסגול של הרכבת הקלה שעובר לאורך התוכנית, ומקרבה לתחנות הקו הירוק אשר עתיד לעבור לאורך רחוב אבן גבירול ונגישות גבוה לתחום מרכז התחבורה העתידי ממזרח. לאור כל זאת ראתה הוועדה לנכון לאשר תוכנית חדשנית אשר רואה לנגד עיניה את פיתוח המרחב ככזה המבוסס על תנועה באמצעות רכבת קלה, הליכה ברגל ורכיבה על אופניים, ולצורך כל אלו יש מקום לייצר רחוב חדש אשר כולל חזית פעילה במבנים רחבים ורוחב רחוב אשר מאפשר מדרכות רחבות לתנועה ושהייה".