את מנהרת צומת קרליבך שבתל אביב חנכו הבוקר (שלישי) שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. מיכאלי אמרה: "שמחה גדולה לעמוד כאן כשאנחנו פותחות ופותחים עוד אפשרות בשביל כולנו לנוע. בקרוב יעברו כאן קו ראשון ואז קו שני של הרכבת הקלה". חולדאי: "באמת יום חג".

"לפני כמה שנים כולנו זוכרות וזוכרים את הרגע של פיצוץ גשר מעריב", הוסיפה שרת התחבורה. "כמה היה מורכב הפרויקט, אבל זה נותן לכולנו תקווה שכן - יש חפירות, בלאגנים ופקקים, אבל יחד עם ראש העירייה וגורמי המקצוע אנחנו עושות ועושים שינוי גדול מאוד. הדרך תיפתח, יהיו יותר אפשרויות, תהיה הרבה יותר תחבורה ציבורית, יהיה הרבה יותר מקום להולכי רגל ולרוכבות אופניים ויותר קישוריות, ככה שכל אחד יוכל להגיע לאן שהוא רוצה".

פתיחת מנהרת קרליבך
צילום:

ראש עיריית תל אביב-יפו הצטרף לברכות: "הכיכר הזו - מה שהייתה פעם מי שיכול לדמיין את הגשר המכוער הזה שהיה כאן על הכיכר והכאוס התחבורתי שליווה אותו - כאן נולדה התחבורה המודרנית. מעכשיו הרכב עובר מתחת לכיכר והכיכר היא רק להולכי רגל".

פתיחת מנהרת קרליבך
המנהרות התת-קרקעיות|צילום:

חולדאי הדגיש כי תל אביב סובלת מאוד כתוצאה מעבודות ההרחבה של שלושה קווי רכבת בו-זמנית. "זה גורם סבל אמיתי לתושבינו. הקמת הרכבת ופתיחת המנהרה - סיומם של פרויקטים תחבורתיים רציניים מאוד והחזרת החיים הנורמליים והטובים יותר בשביל כולנו". לדבריו, עיריית תל אביב השקיעה יותר מ-200 מיליון שקלים בפרויקט והוא שמח שהפרויקט מסתיים סוף-סוף. "הכי חשוב - שנפתח בשנה הבאה בדצמבר את הקו האדום". מיכאלי מתקנת: "זה קורה השנה, ראש העיר. הזמן טס כשנהנות".

אז והיום. גשר מעריב (צילום: ישראל סן)
פיצוץ גשר מעריב|צילום: ישראל סן

הרכבת הקלה נבנית בימים אלו 52 מטר מתחת לאדמה. עלותה של התחנה במנהרת צומת קרליבך עומדת על כמיליארד שקל, וצפויים לעבור בה כ-20 אלף נוסעים ביום.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע אמר באירוע חנוכת המנהרות: "פתיחת המנהרה היא סנונית נוספת בדרך למהפכה התחבורתית שתגיע כבר השנה לגוש דן - הקו האדום ברכבת הקלה. בו בעת נת"ע מקדמת בכל הכוח את הקווים הירוק והסגול, והדבר מורגש במקומות רבים. למרות ההפרעה אני מבקש לזכור, כי בסופו של יום תעמוד לרשות הנוסעים רשת רכבות מהירות בטוחות ונוחות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה ומשרדה על האמון בנת"ע, לראש העירייה על הסיוע ושיתוף הפעולה בקידום הפרויקט, ואחרונה - חברת דניה סיבוס שהקימה ובנתה את השיקוע".

חזי עוז, מהנדס ראשי בחברת דניה הוסיף: "אנחנו שמחים על השלמת המנהרה - אבן דרך חשובה בביצוע פרויקט הנדסי מהמורכבים שנראו בישראל".