תנופת הבנייה בענף הנדל"ן ניכרת בפקקים. מאז היציאה מהסגרים הפקקים התגברו וכמעט שאין מקום בארץ שלא מרגישים את העומסים. תנופת הנדל"ן הובילה לבניית מאות יחידות דיור ופעמים רבות תשתיות התחבורה לא מספקות.
דוח של אתר Madlan שפורסם ב-N12 מיפה את השכונות הפקוקות בישראל. ראש העין התרחבה רבות בשנים האחרונות. נכון להיום כ-8,000 יחידות דיור נבנו בשכונה, כשהיא צפויה בעתיד להכיל כ-16 אלף דירות. בשל היעדר מוקדי מסחר ובילוי התושבים תלויים ברכבים. אמנם יש כמה יציאות מהשכונה – אך רק אחת לכיוון גוש דן ומרבית התנועה מתנקזת אליה.
פסגת זאב בירושלים היא שכונה ענקית שהשטח עליו היא בנויה לא מאפשר לסלול כמות כבישים מספקת לכיוון מרכז העיר והצירים המרכזיים ואין גישה נוחה לתחנות הרכבת הקלה מהגבעות שעליהן בנויות מרבית הדירות. הגעה לכניסה לירושלים תיקח כ-40 דקות ברכב פרטי לעומת כ-25 דקות בתחבורה ציבורית.
היישוב צורן הוקם ב-1992 והתאחד עם היישוב קדימה בשנת 2003. מהיישוב יש רק שתי יציאות כשרק אחת מהן מובילה למוקדי התעסוקה במערב. רוב מכוניות התושבים מתנקזות לציר אחד קטן. לצורך המחשה, נסיעה לרעננה צפון תימשך לא פחות מ-40 דקות ולא נראה שהמצב ייפתר בקרוב, לא סתם הוא זכה לתואר המפוקפק "היישוב הפקוק בישראל".
שכונת גבעת אולגה בחדרה מוכרת לכל מי שנסע על כביש החוף. עיקר העומסים בשכונה עם בשעות הבוקר כשטור ארוך של מכוניות ממתין בדרך למחלף שמוביל למזרח העיר וצפונה. לאזור התעשייה פולג ייקח לכם לא פחות מ-45 דקות.