שר התחבורה ישראל כץ מגיב לאיומי השביתה של עובדי חברות התעופה הישראליות ואומר על הסכם השמים הפתוחים כי מדובר ב"הסכם טוב שיאפשר הוזלה של מחירי הטיסה לאזרחי ישראל". לדבריו ההסכם "טוב גם למדינה, כי הוא יביא הרבה תיירים לארץ. ההסכם יוצר קושי לחברות התעופה הישראליות בגלל התחרות, והן יצטרכו להיערך לכך. יש כאן סיכוי ויש סיכון. צריך לנצל את הסיכוי, ולהיערך בהתאם", טוען כץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"דווקא בישראל שהיא מדינת אי, כלומר שאזרחיה לא יכולים להתניע את המכונית ולנסוע למדינה שכנה, צריך שכרטיס טיסה יהיה מוצר במחיר שווה לכל כיס, כפי שמקובל בהרבה מדינות בעולם", הסביר שר התחבורה. "מעבר לכך, זה יביא הרבה תיירים, והתיירים יוסיפו הרבה מקומות עבודה".

כץ הדגיש כי הוא מחויב בראש ובראשונה לאזרחי ישראל. "מדברים כאן על יוקר המחייה", הוא הזכיר, "דורשים תחרות, אפילו בתחומים רגישים כמו חקלאות, מזון וטקסטיל. ההחלטה על הסכם השמים הפתוחים לא התקבלה על ידי רגולטור כמו במקרה של חברות הסלולר. מדובר בתהליך ארוך שהתחיל בשנת 2005, עם משא ומתן, עם שיפורים ותיקונים, אני אישית קיימתי עשרות דיונים בנושא".

מטוס של אל-על, ארכיון (צילום: יונתן בייסקי, חדשות)
ימריא או לא ימריא? מטוס אל על, ארכיון|צילום: יונתן בייסקי, חדשות

"זו אחיזת עיניים - אין פה שום בשורה צרכנית"

מנגד לו, יושב ראש ועד עובדי אל על אשר אדרי טען כי הוא לא נגד תחרות. "אנחנו בעד תחרות הוגנת", אמר אדרי, "והתחרות אכן קיימת. לראייה, ישנה חברה טורקית שמטיסה מכאן נוסעים לכל מיני יעדים, דרך טורקיה. לנו לא מאפשרים לעשות את זה". לדבריו, התחרות הזו תרחיק לכת בקרוב: "ישראל מאפשרת עכשיו לחברות גדולות לרמוס אותנו ברגל גסה, אנחנו מדברים על תוספת של 60-70 טיסות בשבוע".

הדלפקים ריקים. שביתה בנתב
נתב"ג יישאר ריק?|צילום: חדשות 2

"אנחנו מכבדים ומחבקים את כל הנוסעים", הבהיר אדרי, "אבל שימו לב, זו אחיזת עיניים. אין פה שום בשורה צרכנית. המחירים לא יורדים. הם רק עולים ועולים. ביום ראשון בחמש בבוקר נעצור את כל הטיסות הישראליות שיוצאות מפה לחוץ לארץ. אם לא נעשה את הצעד הזה היום, מחר בבוקר לא יהיה עם מי לדבר. השר כץ באופן אישי הבטיח לי 'לא נפגע בחברות התעופה הישראליות'. איפה ההבטחות שלו מלפני הבחירות?".