בתחילת החודש שעבר רכשה ענקית התקשורת האמריקנית AOL את חברת "5mins", ה"סטארט-אפ" הישראלי הקטן של רן, טל וחנן, ב-65 מיליון דולר. לפני ארבע שנים היה להם רעיון שאיש לא הבין ואיש לא האמין בו, חוץ מאימא של רן - וזה הספיק בשביל לעשות אותם כיום עשירים ולגרום להם לשכוח מכל צרות הפרנסה
"דבר ראשון הלכנו לאימא שלי", נזכר רן, "ואמרנו לה את זה". רן עוד זוכר איך אמא שלו הייתה אופטימית וישר תמכה ברעיון. "זה היה די מצחיק. היא הוציאה לפטופ מהתיק שלה ואמרה - יש לכם עסק".
אמא של רן נתנה להם חדר קטן בבניין משרדים שעבדה בו, באור יהודה, ומכאן הם יצאו לדרך שנראתה אז חסרת סיכוי.
כמו כל הרעיונות הגדולים שמביאים בסוף גם את הכסף הגדול, "5mins" מבוססת על רעיון פשוט להכעיס. ברחבי העולם יש אלפי חברות הפקה וטלוויזיה שמכינות ממילא מדי יום אלפי סרטים על כל דבר שהוא.
מאות אלפי אתרי אינטרנט ישמחו לצרף את הסרטים האלה לדפים שלהם ומאות מיליוני גולשים ברחבי העולם ישמחו מאוד לא רק לקרוא על אופרה וינפרי, תרגילי כושר וטיפול בילדים, אלא גם לראות את הסרטים עליהם. "5mins" תעשה עבורם את החיבור.
אתם יכולים להיכנס לאתר שיש בו שני מיליון מאמרים ו-4 מיליון גולשים, ותוך שתי דקות, ליד כל מאמר, יש סרט וידיאו, והגולש לא יודע שמדובר בעצם בחבר'ה של "5mins" שעומדים מאחורי החיבור הזה. עבורם זה היה שווה מיליונים.
למרות ה"אקזיט" המדהים, שלושת החברים ממשיכים לעבוד קשה כל יום, כל היום, ולשאוף לשמיים. רן, טל וחנן לא יוצאים לשום מקום. מבחינתם זוהי רק ההתחלה. "הרבה פעמים שאלנו את עצמנו מה יקרה אם העסק ייסגר", הם מגלים, "אבל ההכרה היא הרבה יותר כיפית מהיתרה", הם מסכמים.