לפני כחודשיים נכנסה לתוקף רפורמת הרב-קו שקובעת כי לא ניתן יותר לשלם במזומן בתחבורה הציבורית. במשרד התחבורה הבטיחו כי זמני הנסיעה באוטובוסים יקוצרו, והתוצאה: קיצור של כ-7% ממשך הנסיעה.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
הימים הראשונים מאז החלה הרפורמה היו כאוס מוחלט, בעיקר לקשישים. אולם מחקר של חברת Moovit לניתוח מידע תחבורתי, מראה שהתמונה מתחילה להשתנות. המחקר בדק את זמני הנסיעה של 51 קווים בגוש דן בשעות השיא בשבוע הראשון ובשבוע השלישי לרפורמה, ומצא כי נרשם קיצור קל של בין דקה לתשע דקות לכל כיוון.
הנה כמה דוגמאות: בקו 31 מבני ברק לכרמלית בתל אביב נרשם קיצור של תשע ורבע דקות בשעות הבוקר לכל כיוון. בקו 166, ממנחם בגין בפתח תקווה לכרמלית בתל אביב, נרשם קיצור של שמונה דקות ו-40 שניות.
הנסיעה בקו 104 מרידינג בתל אביב לשיבא ברמת גן התקצרה בחמש וחצי דקות, כך גם הנסיעה בקו 189 מקריית שרת בחולון לקריית עתידים בתל אביב. בסך הכול, נחסכו 62,500 שעות שבועיות מזמן הנסיעה של הנוסעים.
אז נכון שהתחבורה הציבורית בישראל עוד רחוקה מלתת לציבור מענה נוח ומידי, אבל המחקר הזה מראה ששינויים קלים יכולים להפוך אותה להרבה יותר פרקטית. "שילוב של אמצעים טכנולוגיים משפר ומקצר את משך הנסיעה ואת השירות לציבור", אמר יובב מידד, סמנכ"ל שיווק ב-Moovit. "אני בטוח שהמשך החדרה של טכנולוגיות ואמצעים מהסוג הזה ימשיך וישפר את השירות לצרכנים".