ארכיון|צילום: Lev Tsimbler, 123RF

פרסום ראשון: תכנית שאפתנית במיוחד אושרה בימים האחרונים במשרד התחבורה – הקמת קו רכבת חדש מתחת לנתיבי איילון. הכוונה לקו שיצא מהרצליה ויגיע עד לנתב"ג, דרך תל אביב, קו באורך של כ-27 קילומטרים, 15 מתוכם יעברו במנהרות תת-קרקעיות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הקו יכלול שלוש תחנות רכבת תת קרקעיות בסבידור, השלום וההגנה. על פי התכנון, הרכבת הזו גם תהיה מהירה בהרבה מהקיימת. כיום המהירות המרבית של הרכבת היא 160 קמ"ש, והרכבת החדשה תגיע ל-250 קמ"ש.

כל זה יאפשר לשלש את הקיבולת של הרכבת בתחנות האלה, שהן העמוסות ביותר בארץ. התכנית הזו, לרכבת מתחת לנתיבי איילון, היא מאוד שאפתנית – על פי הערכה ראשונית בלבד מדובר על עלות אסטרונומית של 15 מיליארד שקלים לפחות.

על כ
"פרויקט מורכב שיצא לפועל". כץ|צילום: הדס פארוש, פלאש 90, חדשות


 
התכנית תוגש לאישור הוועדה המחוזית בחודש הבא, וכרגע זה עוד נראה מאוד רחוק מהמציאות. אך שר התחבורה ישראל כץ מבטיח הערב – התכנית לא תישאר רק על הנייר. "כל מה שמקודם תכנונית גם מבוצע", הבהיר. "אנחנו מלווים את זה, הנחיתי לקדם את זה. זה פרויקט מאוד מורכב, אבל הוחלט להוציא אותו לדרך והוא הולך להתבצע".