אחרי נייקי ואדידס גם קונברס יפסיקו לספק סחורה לחנויות קטנות? בימים האחרונים ובהמשך להודעה של נייקי כי תפסיק את התקשרותה עם חנויות קטנות בארץ, בעלי חנויות מספרים ל-N12 על שיחות מרשת קונברס העולמית, שמעוררות חששות דומים.
לטענת אותם בעלי חנויות, ספקים של קונברס מתקשרים ומוסרים להם שאמנם בינתיים הם ימשיכו למכור לחנויות את הסחורה שלהם, ובמרכזה את נעלי האולסטאר הפופולריות, אך בעתיד הרחוק יותר, עוד חצי שנה או 7 חודשים, הם לא יודעים אם המצב יימשך.
לטענת בעלי החנויות אנשי עסקים ישראליים מפילים לחץ על מותגי הענק לתת להם בלעדיות. במקרה של נייקי רבם הצביעו על הראל ויזל, בעלי רשת פוקס ו"פוט לוקר", שיהיה המרוויח העיקרי מהמהלך. עם זאת, המותגים הגדולים טוענים שמדובר באסטרטגיה עולמית חדשה, ולא מופעל עליהם שום לחץ בתחום.
אם אכן קונברס יתווספו לרשימת המותגים שמספקים סחורה רק לרשתות הגדולות, אז שלושת מותגי ההנעלה המובילים – נייקי, אדידס וקונברס – ימכרו לישראלים ברשתות גדולות בלבד. בעל חנות ממרכז הארץ אמר ל-N12: "אנחנו נחזור לשנות ה-70 וה-80, שבן אדם היה טס לחו"ל מביא איתו קרטונים של נעלי ספורט ומוכר בשוק השחור". המוכרים טוענים שגם בייבוא המקביל לא ימצאו ישועה.
צמצום התחרות על מותגי ההנעלה בארץ עלול להוביל לעליית מחירים משמעותית עבור הצרכן. מבדיקה שנערכה עבור N12 עולה שכבר כיום משלמים בישראל בין 30%-40% יותר על מוצרי ספורט לעומת העולם. אם זה המצב עוד לפני שהרשתות סוגרות את השוק לתחרות, ניתן רק לדמיין מה יקרה לאחר מכן.
רשות התחרות בודקת את ההתפתחויות החדשות בשוק ההנעלה, אך היא לא נכנסה עדין לעובי הקורה. אחת הסיבות לעיכוב היא העובדה שאין לרשומת ממונה אלא רק ממלאת מקום, מאז שעזבה הממונה מיכל הלפרין.