אפליקצית העברת התשלומים של בנק לאומי, PAY (בעבר PEPPER PAY), תפסיק את פעילותה במהלך אפריל, והשירות יעבור לאפליקציית הבנק של לאומי, כך נודע היום (חמישי) ל-N12. מדובר באחת מתוך 3 אפליקציות בלב שפועלות בתחום, ועל כן המשמעות היא צמצום דרסטי של התחרות בענף.
האפליקציה שלחה הודעות למשתמשיה בזו הלשון: "שלום, לעדכונך כי בתאריך 10.4.22 יסתיים שירות תשלום וקבלת כספים באפליקציית התשלומים PAY. נזכיר כי העברת כספים ניתנת לביצוע בחשבון ה-PEPPER שלך, לצד כלל השירותים העומדים לרשותך".
הסיבה לסגירה לא פורטה אך גורמים מהענף ששוחחו עם N12 מספרים שאחזקה של אפליקצית תשלומים, הנגישה ללקוחות - היא מודל הכלכלי לא רווחי ולכן סביר להניח שבלאומי חושבים על דרכי ייעול. יש לציין שאפליקציית PAY לא הגיעה לנתח שוק משמעותי. נתונים שפורסמו בעבר ב-N12 הצביעו על כך שאפליקציית התשלום ביט של בנק הפועלים הפכה למונופול בענף העברות הכספים והיא לבדה מחזיקה ב-80% מההעברות. ב-20% הנותרים מתחלקים PAYBOX של דיסקונט ו-PAY של לאומי.
כפי שפורסם כבר בדצמבר, צוות של רשות התחרות, בנק ישראל, משרד האוצר והרשות לניירות ערך בוחן דרכים לשיפור התחרות בענף העברות הכספים, ככל הנראה על ידי פיתוח "קישוריות" בין האפליקציות השונות: כך שאדם שמשתמש באפליקציה אחת יוכל להעביר כספים למישהו שמשתמש באפליקציה אחרת, מבלי לחייב שימוש באפליקציה משותפת. במצב כזה יהיה קל יותר לאפליקציות קטנות להיכנס לשוק, והתחרות תגבר.
בינתיים, המצב הקיים שבו כל אפליקציה מאפשרת העברות רק למשתמשיה, מונע תחרות וכפי שאנו רואים כעת אף מצמצם אותה. יציאתה של אפליקציית PAY מהשוק תותיר בו שתי מתחרות בלבד, או ליתר דיוק - אפליקציה אחת ששולטת בשוק ואפליקציה נוספת שמנסה להתחרות בה ללא הצלחה.
מבנק לאומי נמסר בתגובה: "במסגרת שיפור חוויית השירות, החלטנו לרכז מגוון של שירותים דיגיטליים מתקדמים במקום אחד, באפליקציית לאומי, בין השאר גם את שירות העברת כספים לאנשי קשר בנייד. נמשיך גם בעתיד לשדרג את הצעת הערך שלנו באפליקציה ובערוצי הדיגיטל, עם שירותים מתקדמים נוספים שיחסכו זמן ועלויות".