ועדת הכלכלה אישרה פה אחד לדחות את הכניסה לתוקף של החובה להתקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב רק עד ל-1 במרץ 2022, אז גם תחל האכיפה. הדיון בוועדה התקיים היום (רביעי) בעקבות בקשתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, לדחות את התקנות בשנה, עד יוני 2022. הוועדה העבירה ביקורת על עמדת משרד התחבורה, והיו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, הבהיר: "נביא מתווה מוסכם ומהיר יותר מבקשת הדחייה שהוצגה פה".

על אף שהוועדה דחתה את התקנות רק עד מרץ, ח"כ ביטון טען כי ההצעה מקובלת על שרת התחבורה והיא אף תמסור לוועדה שני דיווחים על ההיערכות ליישום, האחד עד 1 בנובמבר והשני עד ל-15 במרץ 2022.

במהלך הדיון ביקשו מספר חברי כנסת לקצר את תקופת הדחייה. ח"כ בועז טופורובקי אמר כי "אין מצב שהתקנה הזו נדחית ל-1 ביוני. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יעבוד כמו שצריך ולא ינוח עד שזה יהיה בכל רכב. אישרנו את התקנות האלה בתקופת בחירות וזו הייתה ההחלטה הכי לא פופולרית, עשינו את זה כי זה היה חשוב. הסבירו לנו איך התקנות עובדות ואיך עשו עבודה".

_OBJ

עוד הוסיף טופורובסקי: "אני לא מכיר מדינה שאומרת בוא נקבע סנקציה פלילית ואז כשאומרים שמגיע המועד אז הציבור לא מקבל את זה ומבטלים את זה". גם ח"כ יבגני סובה התנגד לדחייה הארוכה, ואמר: "אני בעד לאפשר דחייה, אבל בטח לא של שנה". עמדה דומה הציגה גם חברת הכנסת לימור מגן תלם: "אני יכולה להבין שהשוק לא ערוך אבל הייתי רוצה דחייה קצרה יותר באופן משמעותי".

התקנות שבהן דנו מחייבות הורים להתקנת מערכת למניעת שכחת ילדים בכל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 4. היועץ המשפטי של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, אמר בדיון: "להגיד שאנחנו מבזים את הוועדה זו לא המציאות וזה לא ראוי. נעשה קמפיין של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ברשתות חברתיות".