מסתמן שהלחץ הציבורי עובד ויבואנית המזון דיפלומט מתקפלת - כך פרסמנו הערב (שני) לראשונה. חברת דיפלומט, שספגה ביקורת ציבורית, התחילה לגשש אצל קמעונאים. אחת מדרכי הפעולה היא לדחות את עליית המחירים של חלק ממוצרי החברה ל-1 בספטמבר.
בשלב זה מדובר על מוצרי טואלטיקה בלבד:
- פמפרס
- פנטן
- הד אנד שולדרס
- אריאל
- טייד
- אולדייז ואולוויז
עוד פרסמנו הערב ציטוטים של בכירים בדיפלומט שהסבירו: "יש סוג של משא ומתן עם הלקוחות והרשתות ואנחנו מאמינים שנמצא את הדרך, גם לקבל את מבוקשנו וגם להקשיב לצורכי הציבור, ויכול להיות שנמתן את העליות. יש לקוחות שמבקשים מאיתנו לדחות את העליה בשבוע-שבועיים, יש כאלה שאומרים בשום פנים ואופן לא, יש כאלה שאומרים לנו שיש בקשה גבוהה למוצר אז הם צריכים אותו, זה משא ומתן. עם זאת, חשוב להדגיש, לא עצרנו סחורה - היום קיבלו סחורה מחודש קודם, לא עצרנו אספקה לאף אחד".
עוד אמרו הבכירים: "בעיית המחירים במדינה לא נוצרה על ידי דיפלומט, ולא קל להיות מוקד הכעס של הציבור והתקשורת אבל נעבור את זה. תסתכלו בדוחות בבורסה, תראו כי הרווחיות היא מינימלית והיא לא זו גורמת להפרשי מחירים מול חו"ל. הרווח הנקי עמד על 3%–2% ורווח תפעולי של 5%. מאיפה אנחנו יכולים להוריד את המחירים?".
מנגד, חברה נוספת דווקא החליטה להעלות מחירים: מרס הודיעה על התייקרות מוצריה.
ואלו המוצרים שיתייקרו:
- M&M
- סניקרס
- באונטי
- סקיטלס
- אורביט
ממרס נמסר בתגובה: "לא העלינו מחירים כמה שנים. אין לנו ברירה לאור התייקרויות מחיר חומרי הגלם וההובלות. העלייה תקרה אחרי החגים".
ההערכה היא שבעקבות ההתקפלות של דיפלומט חברות נוספות יקפיאו או ימתנו את העלאות המחירים. בינתיים, בשסטוביץ' לא חוזרים בהם מהעלאת המחירים וייקרו 10% מהמותגים שלהם, אך טוענים שיחדדו מבצעים. גם בקימברלי קלארק עדיין לא חוזרים בהם ומבטיחים לעדכן.