מדפי הירקות הם זירה תחרותית במיוחד בין רשתות השיווק. לפעמים זה עובד לטובת הצרכן, בעיקר במתחמים שבהם התחרות אגרסיבית במיוחד, ובמקומות אחרים הרשתות דווקא מנצלות את המוצרים האלו לרווחיות גבוהה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כך למשל במחירי המלפפונים. כמעט 14 שקלים תשלמו על קילוגרם ב"טיב טעם" בבאר שבע, כ-1500 אחוזים יותר מאשר בסניף "רמי לוי" באותה העיר. על גזר בסניף "מגה בעיר" באודיטוריום בחיפה גובים כמעט 10 שקלים, ואילו ב-"מחסני להב" בגרנד קניון בבאר שבע הוא עולה כ-90 אגורות - פער של יותר מ-1000 אחוזים. גם בעגבניות מצאנו את הפער האסטרונומי הזה בין "מחסני להב" בבאר שבע לבין "שופר-סל שלי" באשדוד.
"הסניפים השונים מורידים את הפירות והירקות למחירי רצפה על מנת למשוך את הלקוחות. מה שהלקוחות לא שמים לב אליו זה שבמקביל הם מעלים את המחירים של המוצרים האחרים", סיפר רוני רוחקין, ממנהלי פרויקט סמ"ל של סיירת המועצה לצרכנות. "הסניפים שמוכרים את הפירות והירקות במחירים גבוהים מהממוצע מהווים אינדיקציה לכך שגם שאר המוצרים בסניף הרבה יותר גבוהים".
ואיפה נמצא הסל הכי משתלם השבוע? סל של 40 מוצרים נבדק על ידי סיירת המועצה לצרכנות במאות נקודות מכירה שונות. הסל הזול ביותר נמצא בסניף "יש חסד" בבני ברק, ואחריו בסניף "יש" בנתיבות. 7 מתוך עשרת הסניפים היקרים ביותר שייכים ל"שופר-סל שלי". הפער בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר ברחבי הארץ גבוה מאוד, ועומד על לא פחות מ-177 שקלים.