גל עליות המחירים נמשך: אחרי אסם ומקדונלד'ס, גם רשת הגלידות גולדה ורשת הסושיות ג'פניקה מעלות מחירים, ולא רק הן. מדובר בשתי רשתות גדולות במיוחד, שמשרתות נתח משמעותי של צרכנים, כל אחת בשוק שלה, ועליות המחירים בסניפים שלהן ישפיעו על רבים.

ברשתות מסבירים שעליות מחירי חומרי הגלם בכל העולם ובישראל בפרט, יחד עם עליית מחירי החד פעמי בעקבות המס, העלו להן בצורה משמעותית את העלויות. לפיכך, טוענים שם, לא ניתן היה יותר לשאת בהתייקרויות לבד, והרשת נאלצה לגלגל חלק על הצרכנים.

המחירים בגלידה גולדה כבר עלו בשנה וחצי האחרונות ביותר מ-20%: על פי נתוני אפליקציית המשלוחים וולט, באפריל 2020 מחיר של חצי קילו גלידה גולדה היה 50 שקלים. שנה לאחר מכן, במרץ 2021, המחיר כבר הגיע ל-55 שקלים לחצי קילוגרם. ביולי 2021 המחיר הגיע ל-60 שקלים לחצי קילו ובימים האחרונים הוא עלה ל-64 שקלים. יש לציין שניתן להזמין במקום, לא במשלוח, והמחירים נמוכים יותר – 60 שקלים לחצי קילו היום.

אניטה וגולדה, שתיהן מאותו הבית, שולטות בשוק הגלידות בישראל בצורה מוחלטת: הרשת מחזיקה לא פחות מ-119 סניפים, זאת בעוד שמתחרותיה, לה גופרה, לג'נדה, אלדו, וניליה ודלי קרים מפעילות בסך הכול 20 עד 26 סניפים כל אחת. ולא רק במספר הסניפים גולדה מנצחת את המתחרות, גם ההכנסות של הרשת מהוות כ-70% מההכנסות בענף, כך על פי Coface Bdi. ובכל מקרה, מבדיקת N12 עולה שגם שאר רשתות הגלידה מעלות מחירים ב-5%-10%.

וכאמור גולדה לא לבד - ג'פניקה מעלה מחירים: כל המוצרים בתפריט התייקרו ב-2-3 שקלים, בכל הסניפים. זה אולי נשמע כמו עלייה שולית, אך זה ייקר לכם את הארוחה המשפחתית ברשת בכ-10%.

סושי (צילום: שי בן אפרים,  יחסי ציבור )
ג'פניקה גם מעלה מחירים. ארכיון|צילום: שי בן אפרים, יחסי ציבור

וגם יבואניות המזון ממשיכות להעלות מחירים, כל אחת בדרכה. אחרי אסם, גם הספקים של פסטה ברילה שמיובאת על ידי שסטוביץ', מתחילים לאותת לרשתות השיווק על התייקרות כבר בחודש פברואר. עד כה לא ברור בכמה מחירי המוצרים יעלו, וככל הנראה הדבר נבדק גם בשסטוביץ' בימים אלה. דיפלומט, מהיבואניות של טונה סטרקיסט, של עוגיות אוראו, קטשופ היינץ ומוצרים נוספים, מודיעה היום לחנויות קטנות שהיא מבטלת מבצעים – שיטה אחרת להעלאת מחירים.

מוצרים חדשים, ברילה (צילום: נמרוד סונדרס,  יח
גם ברילה מייקרים|צילום: נמרוד סונדרס, יח"צ

מרשת גולדה נמסר בתגובה: "עליית המחירים הוגבלה לגלידה במשקל בלבד, והיא תוצאה ישירה של התייקרות חומרי הגלם, עליית מחירים בחומרי האריזות, המוצרים הנלווים והמיסוי בגינם".

מג'פניקה נמסר בתגובה: "במשך שנתיים הרשת נמנעה מעליות מחירים וספגה את ההתייקרות שחלה בענף וככלל. רשת ג'פניקה תמשיך להיות רשת המסעדות האסייאתיות המובילה בישראל שמעניקה ללקוחותיה שירות מעולה ואוכל במחירים ההוגנים והנמוכים ביותר תוך הקפדה על שימוש בחומרי גל איכותיים וסטנדרט גבוה, כפי שהיה עד היום".

מדיפלומט נמסר בתגובה: "בוטלו מספר מבצעים מתוכננים במטרה להקטין את עלויות השיווק".

בחברת שסטוביץ' סירבו להגיב על הידיעה.