למה הפופקורן בקולנוע עולה כל כך הרבה? חוקרים פרטיים חשפו במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה לפני כמה ימים שורה של הסדרים כובלים שבמסגרתם בתי הקולנוע דואגים לכך שלא תהיה תחרות - וכולנו נשלם הרבה יותר.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
כשהחופש הגדול בעיצומו והחום בחוץ רק עולה, סרט בקולנוע הופך לבילוי מועדף. אבל כמעט תמיד זה לא נגמר רק בכרטיס - אלא גם בפופקורן ושתייה שמחירם עשוי להגיע ליותר מ-50 שקלים. תיעוד שהביאה חברת חקירות פרטית שגויסה למשימה, מגלה כי בתי הקולנוע פועלים לכפות על הקניונים איתם הם נמצאים בשותפות לא לאפשר מכירת פופקורן טרי על ידי בתי עסק אחרים בקניון.
יחד עם מצלמה נסתרת, הגיעו החוקרות לפגישה עם מנהל בסינמה סיטי עם סיפור כיסוי: הן הציגו את עצמן כיזמיות צעירות שפיתחו סיר פופקורן אישי שעלותו זולה בהרבה ויכול לשבור את השוק. הסטרטאפ הדמיוני זכה להתעניינות רבה אך גם חשף את השיטה של בתי הקולנוע ליצור סביבה נקייה ממתחרים שתאפשר להם לגבות מחירים מנופחים.
פופקורן גדול אמור לעלות 6 שקלים
ברשת "גלובוס מקס" אפילו מתנים את הסכם השכירות עם הקניונים כך שעליהם למנוע מכל בית עסק או דוכן אחר למכור פופקורן בשטחי הקניון. על פי התביעה הייצוגית, התחרות בענף אמורה הייתה להוריד את המחיר הפופקורן ב-78% למחיר של 6 שקלים לפופקורן גדול. היום, פופקורן גדול של 250 גרם נמכר בסינמה סיטי ב-28 שקלים. בגלובוס מקס המחיר זהה וביס פלאנט המחיר גבוה בשקל אחד.
עד כמה הפופקורן רווחי? רשתות בתי הקולנוע רוכשות קילו גרעיני פופקורן ב-5 שקלים ומוכרות אותו בכ-150 שקלים לקילו - פי 30 יותר יקר.