תחקיר המלונות הגדול של החדשות: במהלך החודש האחרון שכרנו חדרים בבתי המלון בסטנדרט הגבוה בישראל ובאמצעות שיטה מיוחדת שלא משאירה ספק בדקנו את רמת הניקיון: האם במלונות הכי יקרים בישראל באמת מחליפים את המצעים במיטות בין אורח אחד לשני והאם בכלל מנקים את חדרי השירותים? התוצאות הפתיעו גם אותנו. צפו בחלק הראשון בסדרת התחקירים ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, והפעם: תל אביב וגוש דן.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

לצורך התחקיר הזמנו חדרים ב-16 מלונות מהשורה הראשונה ברחבי הארץ. את החדרים שכרנו בשם חברה פיקטיבית שהקמנו במיוחד כדי לוודא שמדובר באותו החדר בדיוק. בשביל לדעת באמת מה מסתתר בהם וכדי למדוד בדיוק את רמת הניקיון פיתחנו שיטת בדיקה מיוחדת ומורכבת: שימוש בתרסיס מיוחד ונסתר שמרוסס על הבד ולא נראה בעין רגילה אלא באור אולטרה-סגול בלבד.

משום שהתרסיס יורד בכביסה רגילה, ריססנו אותו על המצעים והמגבות שבחדר מבלי שאיש מצוות המלון ידע. למחרת היום, אחרי שהחדר החליף ידיים, בדקנו באמצעות התאורה המיוחדת באותו החדר האם הכתובת שריססנו במקומות שונים עדיין נמצאים שם ומשמעותם - שלא ניקו כמו שצריך.

והרי התוצאות

מלון דניאל בהרצליה: 800 שקלים ללילה - הסדין ושתי והכריות לא הוחלפו וגם האסלה לא עברה ניקוי, גם לא ניקוי שטחי עם מים או מטלית לחה. ציון: נכשל.
מלון גרנד ביץ': 700 שקלים לילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, אבל האסלה לא נוקתה. ציון: טעון שיפור.
מלון קרלטון: 1,235 שקלים ללילה - הציפיות של רק חלק מהכריות הוחלפו, כמו גם השמיכה והסדין. האסלה לא עברה ניקוי. ציון: מספיק בקושי.
מלון דיוויד אינטרקונטיננטל: 1,433 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו כמו גם רק חלק מהכריות. האסלה עברה ניקוי חלקי בלבד. ציון: מספיק בקושי.

מעבר לבדיקה המיוחדת שערכנו, בתקופת התחקיר השתלבו אנשי מערכת החדשות בעבודה בצוותי ניקיון במלונות בארץ, ובאמצעותם השלמנו את התמונה שחושפת מה קורה כשמכינים לנו את החדר רגע לפני הצ'ק-אין. תיעוד העבודה בחדרנות במלונו ישודר מחר, בפרק השני של תחקיר המלונות הגדול.

תגובות

מלון גרנד ביץ' תל אביב: "המלון מקפיד על ניקיון המלון וחדריו, וימשיך לעשות הכול להעניק לאורחיו אירוח ברמה גבוהה ביותר".

מלון קרלטון תל אביב: "לקחנו לתשומת לבנו את הממצאים שעלו בבדיקה וכמובן נפעל לתקן אותם מיידית. המלון פועל על פי סטנדרטים בין-לאומיים קפדניים ביותר, ובכללם בנושא ניקיון הכלים הסניטריים והחלפת כל המצעים והמגבות מדי יום. איננו מקילים ראש בכל סטייה מנהלים אלו, ואנו מברכים על הבדיקה שתאפשר לנו להשתפר ולהיות טובים יותר".

מלון דייוויד אינטרקונטיננטל תל אביב: "המלון נבחר גם השנה כמון המוביל והטוב ביותר בישראל על ידי World Travel Award הנחשב לפרס אוסקר בענף התיירות ונמדד בסטנדרטים בין-לאומיים של ניקיון והיגיינה. לאור הממצאים המוצגים בתוכנית, נעשתה בדיקה מעמיקה והופקו לקחים פנים-מערכתיים. אנו מודים לחדשות על שהפנו את תשומת ליבנו, ונדאג כי מקרים מהסוג הנ"ל לא יישנו בעתיד".

מלון דניאל הרצליה: "המלון מקפיד על קיומם של סטנדרטים קפדניים, ובכל מקרה של צ'ק אאוט, החדר עובר סידור, ניקוי והחלפת מצעים. חומר התרסיס הועבר אלינו רק שעות לפני השידור ואנו בודקים את אמינותו. עם זאת, כגוף המכבד ביקורת ולמד ממנה, אנו נפיק את הלקחים הנדרשים גם ממקרה חריג ונקודתי זה".