בשקט בשקט, מבלי שנרגיש, בשופרסל מנסים לעשות מהלך נוסף על חשבון הצרכנים - כך חשפנו היום (רביעי) במהדורה המוקדמת. המותג הפרטי, שנמצא כמעט על כל המדפים בסניפי שופרסל, הוחלף. במקומו, מוצרי הניקיון קיבלו שם חדש - XPO.

גם השמפו והסבונים זכו לשמות אחרים. הטחינה הוחלפה ל"סלה", והדבש ל"שדה יהודה". בשופרסל נפטרו מהשם הקודםושודרגו לשם החדש. ואיתם, כמובן, שונה גם תג המחיר - והפך גבוה יותר. בשורה התחתונה - שופרסל, שמבטלת בהדרגתיות את המותג הפרטי הנושא את שם הרשת, מקדמת במקביל מוצרים זהים תחת שמות אחרים - כדי למקסם את הרווח.

מדף הגבינות בשופרסל דיל בקצרין (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
מדף הגבינות בשופרסל דיל בקצרין|צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

עוד נציין כי בחלק מהסניפים תוכלו למצוא את המוצרים הישנים מפוזרים בארגזים בצד החנות. עוד מוצר שהתייקר בחסות שינוי השם הוא הטונה. המוצר החדש "סורניה", ששווק עד לא מזמן כרביעיות שימורי טונה תחת שם המותג, טיפס מ-22.90. המחיר החדש של המוצר, שאגב כל פחית קטנה ב-20 גרם, עומד על 25.90. שלושה שקלים יותר.

דוגמה נוספת כך נראה גם בפחיות לבבות הדקל. תחת המותג הקודם של שופרסל אלה נמכרו ב-11.20, בעוד שהמוצר המקביל, תחת המותג הפרטי החדש "בית יהודה", מגיע כבר ל-11.90. ואלו רק דוגמאות בודדות. גם הקורנפלקס, הטחינה והדבש החליפו מותג ומעתה תוכלו למצוא אותם תחת שם אחר.

נדגיש כי המוצרים החדשים לא זהים לקודמם, ועל כן ייתכנו פערי המחירים. עם זאת - המותג הפרטי, שאמור להוות חלופה זולה למתחרים על המדף, לא הביא איתו בשורה לה ציפו הצרכנים.

משופרסל נמסר בתגובה: הרשת פועלת להגדיל את מגוון המוצרים המוצעים ללקוחותיה. המוצרים שנבדקו הם של ספקים שונים ממפעלים שונים ובעלי מאפיינים שונים, ולכן אין מקום להשוואה.