מחירי חברת התעופה של ענף ההייטק נחשפים: היוזמה של מטה ההייטק להקמת קו תעופה חלופי בין ישראל לארה"ב לוקחת צעד קדימה לדרך עם פרסום מחירי הכרטיסים. ל-N12 נודע כי מחירי הכרטיסים במחלקת התיירים כולל כבודה, הושבה וארוחה יהיו 1,350 דולר. טיסה במחלקת הפרימיום תעלה 2,600 דולר ובמחלקת העסקים - 5,400 דולר.

חברות התעופה הזרות בורחות מישראל: מי חוזר ומתי - מנוע חיפוש

היוזמה להפעלת הקו החדש, שמקודם תחת השם TechAir, נולדה על רקע על הזינוק במחירי הטיסות והדחיות החוזרות ונשנות בחזרת חברות התעופה הזרות. כך, חברות התעופה האמריקניות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס ודלתא לא צפויות לחדש את פעילות בישראל לפני חודש מרץ הקרוב.

על רקע זה חברת אל על היא היחידה שטסה בימים אלו בין ישראל לארה"ב. בתקופה האחרונה פועל משרד התחבורה לדרבן את החברות ארקיע וישראייר להתחיל בהפעלת טיסות בין נתב"ג לארה"ב, אך הדבר טרם יצא לפועל.

חברת התעופה של מטה ההייטק TechAir (צילום: מתוך אתר TechAir)
חברת התעופה של מטה ההייטק TechAir|צילום: מתוך אתר TechAir

הקו החדש של מטה ההייטק צפוי להפעיל שלוש טיסות שבועיות ישירות בחודשים ינואר-מרץ 2025 בין נתב"ג לנמל התעופה ניוארק בניו יורק. בסך הכל מתחייבת היוזמה להפעיל 36 טיסות בקו תל אביב-ניוארק-תל אביב. מטה ההייטק הישראלי מאגד את חברות ההייטק הציבוריות וחברות הצמיחה הגדולות בישראל וכן קרנות הון סיכון מהמובילות בארץ.

תמחור כרטיסי הטיסה צפוי להיות לפי מודל התמחור של חברות התעופה, בטענה לעלות של 70%-50% ממחיר כרטיס מקביל באל על. נראה כי כרטיסי הטיסה בקו מיועדים בעיקר לחברות ההייטק המקומיות, כך שכל חברה שמשתתפת ביוזמה תתחייב לרכישת כרטיסים בסכום מינימלי של 20-10 אלף דולר לתקופת הפעלת הקו. החברות יורשו להשתמש בכרטיסים בעצמם או להעמידן למחירן דרך סוכנים. עלות הפעלת הקו מוערכת בכ-350 אלף דולר לטיסת הלוך-חזור.

במסגרת גיבוש הפעילות מתנהל משא ומתן מול מספר חברות תעופה. המטוסים הנבחנים להפעלת הקו הם איירבוס 300-330 בעלי 264 מושבי אקונומי ו-16 מושבי עסקים, או דרימליינר הכולל 300 מושבי תיירים ו-30 מושבי עסקים. מטוסים יוחכרו בצורה תפעול המכונה "רטובה": חוזה שכירות הכולל את הוצאות הצוות, הביטחון, סידורי הקרקע, תחזוקה וכ"ו.