הקורקינטים והאופניים החשמליים הפכו למאוד מסוכנים בהיעדר אכיפה של העיריות, או לפחות חלקן. בניסיון לייצר תחושת ביטחון להולכי הרגל, העיריות מחלקות דוחות, בגין רכיבה ללא קסדה או נסיעה על המדרכה שלא כחוק - ומרוויחות לא מעט מכך.
סיקור N12
- שעות פעילות הרכבת הקלה בגוש דן יורחבו במוצ"ש
- שיא חדש בנתב"ג: כ-600 טיסות מידי יום
- מבחן המטרו: היכן נמצאת ישראל ביחס לעולם
- השיטה של משרד התחבורה: מחלקים קנסות לילדים וגובים מההורים
אילו ערים חילקו הכי הרבה דוחות?
מנתוני אור ירוק הנוגעים לשנת 2022, עולה כי תל אביב מובילה את הרשימה עם 77 דוחות שחילקה לכל אלף תושבים, אחריה נהריה בפער גדול שחילקה 15 דוחות לכל אלף תושבים, באשקלון חולקו 12 דוחות לרוכבי אופניים וקורקינטים לכל אלף תושבים. בפתח תקווה חולקו 11 דוחות לכל אלף תושבים, בנתניה 10 דוחות ורמת גן 4 דוחות לכל אלף תושבים.
הערים שהרוויחו הכי הרבה מחלוקת דוחות לרוכבי אופניים וקורקינטים הן תל אביב שהרוויחה 12 מיליון ו-300 אלף שקלים, פתח תקווה הרוויחה מיליון ו-256 אלף שקלים, נתניה הכניסה כ-650 אלף שקלים מדוחות, אשקלון הרוויחה יותר מ-300 אלף שקלים, נהריה כרבע מיליון שקלים ורעננה הכניסה 120 אלף שקלים מקנסות.
סמנכ"ל אור ירוק, עוז דרור, התייחס לנתונים: "מה שראשי ערים חייבים לעשות זה קודם כל להורות לפקחים שלהם להגביר את האכיפה, להיות נוכחים ברחובות. אנחנו עכשיו בתקופה של בחירות, התושבים רוצים ודורשים את האכיפה הזאת כדי להגביר את תחושת הביטחון שלהם, ללכת ברגל - בין אם זה זקנים או ילדים".